۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۷۲۹۰
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

مدارس صدرا در حوزه آموزشی و تربیتی می‌تواند سرآمد باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در همایش مدیران مدارس صدرا با بیان این مطلب که نظام تربیتی باید تقویت و تخصصی شود، افزود: مدارس معارف اسلامی می‌تواند از نظر سبک آموزشی و تربیتی سرآمد مدارس کشور باشد.
حجت‌الاسلام سيد مهدي خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی درهمایش مدیران و روسای مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا قطب شهید مطهری، گفت: در فضای مجازی، هویت شناسنامه‌ای، ملی، دینی، وابستگی جغرافیایی و نقطه حضور افراد تحت سلطه است و راه برون رفت ما از این چتری که بر روی جامعه باز شده است، بازگشت به هویت اسلامی، انقلابی، دینی و ایرانی است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: نظام تربیتی حرف اول را در حفظ هویت اسلامی و ایرانی می‌زند.

 

وی با بیان این که اولیا تربیت کننده نسل هستند، تصریح کرد: بعد از خانواده وارد حیطه مدارس می‌شویم که در این حیطه نظام تربیتی می‌تواند تعیین کننده باشد تا دانش آموزان صلاح و فساد خود را بفهمند و در دوراهی کمال و انحطاط راه کمال را انتخاب کنند.

 

حجت‌الاسلام خاموشی تربیت درست دانش آموزان در محیط مدرسه را عاملی برای نقش آفرینی موفق آن ها در محیط‌های آموزشی و مسیر سبک زندگی اسلام ناب دانست و افزود: اگر به دستورات دینی عمل کنیم موفق می‌شویم. نظام تربیتی ما باید تقویت شود و تخصصی کار کند تا فرزندان ما از دیگران پیشی گرفته و جامعه‌ای ایده آل شکل دهند.

 

وی با بیان این که انقلاب اگر بخواهد در نظام کار ویژه‌ای کند رشته معارف اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: هدف از تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی، شکل گیری تفکر امام خمینی (ره) و انقلاب در مقطع متوسطه است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که مدارس معارف اسلامی می‌تواند از نظر سبک آموزشی و تربیتی سرآمد مدارس کشور باشد، گفت: توقع اجتماعی از این مدارس بالا است و خطا‌ها و نقص‌های آن دیده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خاموشی اذعان داشت: باید حواسمان را جمع کنیم که سیستم ما به سمت بهینه سازی پیش برود و در این راستا با تفاهمی که با وزارت آموزش و پرورش انجام شد به صورت مشترک بودجه‌ای برای رفع مشکلات این مدارس در نظر گرفته شده است.

 

وی بیان کرد: هم اکنون هدف ما تحویل فارغ التحصیلان رشته‌های معارف به جامعه است و سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید برای استفاده بهتر از این فارغ التحصیلان چاره‌ای اندیشیده و مدیریتی سیستمی داشته باشد تا محل مراجعه آنان باشد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: در رشته معارف اسلامی ویژگی های خاص تحصیلی مانند اخلاق، تاریخ اسلام و فلسفه در فارغ التحصیلان مدنظر ما بود و در این راستا 2 سال از تحصیلات حوزوی را در 4 سال مدرسه جمع کردیم.

 

حجت‌الاسلام خاموشی تصریح کرد: در سال پیش رو برای احداث 10 مدرسه با پشتیبانی حوزوی اقدام می‌شود./1325/د102/ی

ارسال نظرات