۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۸۷۴۷۸
آیت الله شبستری تأکید کرد؛

ضرورت تقویت اعتقادات جوانان برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: در برابر تهاجم فرهنگی غرب لازم است اعتقاد جوانان تقویت شود و با جذب در مساجد و تربیت دینی باید آن ها را در برابر این تهاجم فرهنگی غرب یاری کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در دیدار امام جمعه و تعدادی از اهالی شربیان، با تأکید بر حضور در نماز جمعه و جماعات، اظهار داشت: افزون بر نماز جمعه هر هفته، برگزاری نماز جماعات نیز مورد اهتمام باشد.

 

وی با اشاره به مقتضیات فصل پیش رو، ابراز داشت: حضور مردم در مساجد در ماه های آتی بیشتر و چشم گیر تر خواهد بود، از این فرصت باید بهره برداری کرد و در ترویج و آموزش مسائل دینی استفاده هر چه بیشتر داشت.

 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به مسائل آموزشی دینی، بیان تفسیر قرآن و قرائت قرآن کریم باید در مساجد بیشتر مود توجه قرار گیرد و جذابیت مساجد در جذب اقشار مختلف مردم بیشتر و در خور توجه باشد.

 

وی بر جذب جوانان و افزایش جذابیت مساجد و برنامه های آن تأکید کرد و افزود: برگزاری کلاس هاس متنوع دینی، تحصیلی، کلاس های تقویتی و آموزش رایانه در مساجد می تواند تأثیر بسزایی در جذب هر چه بیشتر جوانان داشته باشد.

 

امام جمعه تبریز جوانان را آینده سازان کشور دانست و آن ها را در معرض تهاجم فرهنگی دشمن خواند و ابراز کرد: مسؤولان شهر بر دیانت و اعتقادات جوانان اهتمام بیشتری داشته باشند، مسائل دینی واجب تر از دیگر امور است.

 

وی اعتقادات ضعیف در جوان را عامل قرار گیری در معرض ابتذال و فساد دانست و افزود: در برابر تهاجم فرهنگی غرب لازم است اعتقاد جوانان تقویت شود و با جذب در مساجد و تربیت دینی باید آن ها را در برابر این تهاجم فرهنگی مبتذل غرب یاری کرد.

 

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: جوانان رجال آینده کشور هستند، از این رو توجه به تربیت دینی آن ها بسیار مهم و دارای اجر اخروی است./854/202/ب1

ارسال نظرات