۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۸۷۷۳۹
آیت الله علما:

تفکر و اعتقادات مردم وابسته به روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با تاکید بر لزوم توجه بیشتر طلاب و روحانیان به دروس حوزوی، گفت: تفکرات و اعتقادات مردم جامعه در دست طلاب است بنابراین تهذیب نفس و شناخت جوهره وجودی انسان باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید به نحو شایسته ای به اسلام و انقلاب خدمت کنند و از فضای طلبگی نه تنها برای خود، بلکه برای دیگران نیز استفاده کرده و با حضور خود در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج دین اسلام و هدایت انسان ها صادقانه تلاش کنند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه افزود: انسان وابسته به جوهره وجودش است و اگر حقیقت وجود و جوهره خود را بشناسد و به آن دست یابد آثار و برکات فراوانی را برای او به همراه دارد.


امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: کسی که به دنبال بصیرت و سرمایه انسانی است قطعا با کسانی که به این موارد بی اهمیت هستند متفاوت می باشند و از برجستگی خاصی برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به مقام علم و عالم ابراز کرد: کسی که بصیرت، آگاهی و علم دارد را باید معرفی کرد و به دیگران شناساند چرا که عمل، آگاهی و بینش او بر رفتار و کردار دیگران تأثیر گذار است.


آیت الله علما با اشاره به اقدامات و تلاش های بنیانگذار انقلاب اسلامی عنوان داشت: امام خمینی (ره) با سرمایه دانش خود، دانستن علم دین و آگاهی اسلامی و در کنارش سرمایه اسلام ناب محمدی توانست انقلاب اسلامی را رقم بزند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه افزود: دشمنان اسلام و انقلاب از حرکت و قیام بنیانگذار انقلاب اسلامی به زلزله ای بزرگ تعبیر کرده اند و قطعا منشأ این قیام، تحصیل در حوزه و یادگیری علوم دینی بود که خوشبختانه آثار و برکاتی را برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت.


امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: طلاب و روحانیان فرصت ایجاد شده را مغتنم بشمارند و علوم دینی و حوزوی را به خوبی فرا گیرند زیرا در آینده تفکرات و اعتقادات مردم به آن ها متصل است، در صورتی که به دانشی که فرا می گیرید عمل کنید قطعا می توانید وضعیت استان کرمانشاه را متحول سازید.


وی با اشاره به خط دهی اسلام و قرآن بیان داشت: دستورات الهی توانمندی شگرفی دارد و با رجوع به گذشته ها و حتی دوران انقلاب و دفاع مقدس می توان به این توانایی ها پی برد.


آیت الله علما یادآور شد: طلاب و روحانیان باید همانند امام خمینی(ره) با سرمایه ای که در دست دارید از انقلاب و اسلام پاسداری کنید بنابراین در آغاز سال تحصیلی باید از ساعات و لحظاتمان به خوبی استفاده کنیم، علم برای انسان نورانیت به بار می آورد پس به این امر اهتمام بیشتری داشته باشیم./857/202/ب1

ارسال نظرات