۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۸۸۷۴۶

یادواره «از شهدای هسته ای تا مدافعان حرم» در مراغه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره «از شهدای هسته ای تا مدافعان حرم» با عنوان یاران آفتاب با حضور خانواده شهیدان احمدی‌روشن و حامد جوانی در مراغه برگزار شد.
شهداي هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، یادواره «از شهدای هسته ای تا مدافعان حرم» با عنوان یاران آفتاب عصر امروز به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای هسته ای و مدافع حرم حضرت زینب(س) در تالار سرباز پادگان امام رضا(ع) مراغه با حضور خانواده شهیدان احمدی‌روشن و حامد جوانی برگزار شد.


بنابر این گزارش، این یادواره که با همکاری جامعه بسیج و سپاه ناحیه مراغه و پادگان امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد، با مداحی و خاطره‌گویی رزمندگان عرصه دفاع از حرمین شریفین و همچنین تبیین شخصیت دانشمندان شهید هسته‌ای ایران اسلامی همراه بوده است.


رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن در این یادواره با تأکید بر این‌که امروز قدرت علمی ایران اسلامی دشمنان را وادار به مذاکره کرده است، اظهار داشت: اگر مجاهدت دانشمندان هسته‌ای نبود، امروز شاهد اقتدار دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته‌ای با غرب نبودیم.


وی با تأکید بر این‌که دغدغه‌ ما نسبت به مذاکرات هسته‌ای همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: ما همواره چشم و گوش به فرمان ولایت داریم و آنچه ولایت بفرمایند انجام می‌دهیم. خط قرمزهایی که رهبری در خصوص هسته‌ای مشخص کردند؛ برای ما نیز به عنوان خط قرمز است.


بر اساس این گزارش، همزمان با یادواره «از شهدای هسته ای تا مدافعان حرم» از سند هویتی شهید رضا شکاری، نخستین شهید هسته ای کشور طی آیینی با حضور پدران شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن و حامد جوانی شهید مدافع حریم ولایت در شهرستان مراغه رونمایی شد.


شهید رضا شکاری، دانشجوی دکتری فیزیک هسته ای دانشکده انرژی اتمی کشور بود که متولد 18 بهمن 1336 در مراغه بوده که پس از اخذ دیپلم وارد انستیتو زنجان در سال 57 شد و پس از دو ماه تحصیل در این مرکز علمی، در دانشکده انرژی اتمی کشور پذیرفته شد که هشتم بهمن سال 1357 از سوی مأموران رژیم ستم شاهی به شهادت رسید./935/101/ب3

ارسال نظرات