۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۹۳۷۳
امام جمعه خرم آباد:

وظیفه حوزه های علمیه مرزبانی از اعتقادات مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این‌که وظیفه حوزه‌های علمیه مرزبانی از اعتقادات مردم است، گفت: حوزه‌های علمیه کانون پرورش، تعلیم و تربیت طلاب هستند.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه رضویه خرم آباد، با گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر گفت: افتتاح این مدرسه نقش بسزایی در گسترش کمی و کیفی حوزه های علمیه، طلاب و اساتید استان دارد.

 

وی با بیان این که هم اکنون چهار مدرسه علمیه برادران و دو مدرسه علمیه خواهران در خرم آباد فعال است، افزود: مدرسه علمیه کمالیه، صادقیه، امیرالمؤمنین و مدرسه علمیه رضویه از مدارس حوزه برادران هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه مرزبانی از اعتقادات مردم است، اظهار داشت: از رسالت سنگین علما و روحانیت، تعلیم کتاب، فرهنگ دینی و آموختن مسائل دینی به مردم است.

 

وی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت حوزه های علمیه، گفت: امروز این امر در استان لرستان شکل گرفته است.

 

تعلیم و تربیت بزرگ ترین خدمت به جامعه است

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با تأکید بر توجه به تعلیم کتب و حکمت در مدارس علمیه یادآور شد: تعلیم و تربیت بزرگ ترین خدمت به جامعه است.

 

وی تربیت طلاب را باقیات و صالحات دانست و افزود: مدارس علمیه باقیات صالحاتی خواهد بود که سالیان سال افراد زیادی در این مکان پرورش یافته و می‌یابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که تربیت طلاب خدمت به نظام و انقلاب است، اظهار داشت: تربیت طلاب موجب آثار و برکات فراوانی در جامعه می‌شود.

 

وی با بیان این‌که امروز دشمن به سمت نفوذ فرهنگی روی آورده است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، روحانیان، علما و طلاب هستند که با مرزبانی جلوی نفوذ دشمن را می‌گیرند./9451/202/ب2

ارسال نظرات