۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۸۹۳۷۴
استاد حوزه و دانشگاه:

خدمات مشاوره‌ای ازدواج تحت پوشش بیمه‌ قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه شفا گفت: باید تمامی قوای سه گانه در جهت تسهیل ازدواج جوانان گام بردارند؛ مجلس باید مصوبه‌ای برای قرارگیری خدمات مشاوره تحت پوشش دفترچه‌های بیمه داشته باشد.
ازدواج

حجت‌‎الاسلام حمید محمودی مدیرعامل مؤسسه علمی، فرهنگی و اجتماعی شبکه فعالان ازدواج(شفا) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت هفته ازدواج انجام شد، اظهار داشت: متأسفانه جامعه امروز ایران مبتلا به بیماری مزمن در مسأله ازدواج جوانان شده است.


وی خاطرنشان کرد: سنت حسنه ازدواج که همواره در طول تاریخ همگان بر آن تأکید داشتند و بر برگزاری ساده و بی‌پیرایه آن سفارش می کردند، امروز در پیچ و خم زندگی مدرن اصالت خود را از دست می دهد و ازدواج را شبیه به گذر از هفت خان رستم می کنند، در حالی‌که حقیقت امر غیر از این است.


حجت الاسلام محمودی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در ازدواج ساده، به‌هنگام و آگاهانه جوانان ادامه داد: جامعه امروز ایران در مسأله ازدواج در حال رنسانس و تحولی تاریخی است؛ نفوذ سبک زندگی غربی به افکار برخی خانواده ها موجب شده تا مفهوم ازدواج در این گونه خانواده‌ها بیشتر جنبه مادی به خود بگیرد.


این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امروز برخی خانواده‌ها کاملا به روش سنتی ازدواج و انتخاب همسر را می‌پسندند و برخی دیگر تابع مدل‌های غربی بوده و در برخی موارد نیز شاهد تلفیقی از این دو مدل هستیم، اما آنچه که مهم است و بایستی مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد، سفارش آموزه های اسلام در این گونه مواقع است.


مدیرعامل مؤسسه شفا با تأکید بر این‌که شعور و آگاهی جوانان در امر ازدواج تنها با نظارت خانواده‌ها و رعایت اصول و ضوابط دینی حاصل خواهد شد، گفت: نباید فضای حاکم در دوران آشنایی جوانان، احساسی باشد، چراکه در این صورت منطق و عقلانیت کمرنگ خواهد شد.


حجت الاسلام محمودی داد و ستدهای عاطفی بدون وجود شناخت درست را عامل تباهی هر دو طرف در دوران قبل از ازدواج دانست و تصریح کرد: باید تمامی قوای سه گانه در جهت تسهیل ازدواج جوانان گام بردارند؛ چرا مجلس مصوباتی برای قرارگیری خدمات مشاوره تحت پوشش دفترچه درمانی ندارد.


وی افزود: این در حالی است که هنوز تعدادی از خانواده‌ها اعتقادی به خدمات مشاوره‌ای و مراجعه به روانشناس ندارند، جوانان باید در دوران قبل از ازدواج آگاهی‌های لازم و کافی را کسب کنند، ضمن این‌که پس از عقد و ازدواج نیز زوجین بی‌نیاز از آموزش‌های مستمر نیستند و بنیان زندگی مشترک خود را با آموزه‌های اخلاقی و معرفتی دینی پایه‌ریزی کنند./935/302/ب3

ارسال نظرات