۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۸۹۴۳۳
از سوی دفتر امام جمعه زنجان؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله خزعلی در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم خزعلی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با حضور حداکثری مردم و مسؤولان استانی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد.
تصاويري از مرحوم آيت الله خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید رضا موسوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان، امروز در مراسم بزرکداشت آیت الله خزعلی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، با اشاره پذیرش علم از سوی همه مردم دنیا گفت: به گفته بزرگان و دانشمندان در این دنیا هر ماهیتی که وجود دارد یک منکری نیز در مورد آن پیدا می شود اما علم تنها چیزی است که منکری نداشته و همه مطیع آن هستند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حتی وجود مبارک خداوند نیز منکر دارد اما این عظمت علم را می رساند که هیچ منکری نداشته و حتی اگر از یک چوپان نیز پرسیده شود قطعا علم را منکر نخواهد شد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به رجوع مردم به علما افزود: همه می دانند در این دنیا هر کاری که می خواهند انجام دهند باید به کارشناس امر مراجعه کرده و راهنمایی هایی را از او جویا شوند مانند اینکه اگر کسی می خواهد ساختمانی درست کند باید به خبره و عالم آن مراجعه کند؛ ساختمان دین نیز به این گونه بوده و مردم همیشه به علمای دینی مراجعه کرده و همواره مورد اکرام و احترام مردم هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به تکریم مردم از علمای هر علمی در دنیا تصریح کرد: اگر به یونان قدیم مراجعه کنیم خواهیم دید که فلاسفه که در یونان شهرت فراوانی داشتند همواره مورد احترام مردم بوده و اکنون نیز چنین هستند در ایران قدیم نیز مبلغان دین زرتشت در تاریخ وجود دارد که مردم به آنها احترام گذاشته و اکرام می کردند از این رو علم دارای ارزشی چندین برابر در تمامی جوامع بشری است و این در برگیرنده هر علمی است که برای مردم ثمره بخش باشد.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به تمایز علم توحید با تمامی ادیان اظهار داشت: در بین همه این علوم علم توحید و خداشناسی سرآمد همه بوده و از جمله علومی است که برای مردم بسیار کاربرد دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به معلمی امام علی (ع) در طول عمر خویش گفت: علی بن ابی طالب (ع) در طول تاریخ از جمله افرادی هستند که برای علم ارزش فراوانی قائل بوده و از هر فرصتی برای خطبه خوانی برای مردم و آموزش آنها استفاده می کنند حتی وقتی به نهج البلاغه رجوع می کنیم برخی مواقع در وسط میدان جنگ نیز مشغول به خطبه خوانی هستند و اگر به تاریخ زندگی شریف ایشان مراجعه نمایید خواهید دید که برای مردم کلاس های روزانه برگزار کرده و حتی برای نخبگان نیز کلاس فوق العاده شبانه تدارک دیده بودند.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پایان با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله خزعلی تأکید کرد: آیت الله خزعلی 90 سال عمر شریف شان بود که قطعا 70 سال از آن را به شاگردپروری و انتشار علم خود پرداختند اما هیچ گاه نه تنها از علم شان کم نشد بلکه همواره افزوده شده است و وقتی عالم دین از پای افتاد این شاگردان وی هستند که عَلم او را برداشته و جای خالی وی را پر می کنند./949/202/ب3

ارسال نظرات