۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۹۱۰۴۸

سال تحصیلی حوزه علمیه نجمه خاتون تهران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران حضرت نجمه خاتون(س) با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.
مراسم افتتاحيه سال تحصيلي حوزه علميه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران حضرت نجمه خاتون(س) با حضور اساتید و طلاب امروز برگزار شد.

 

سخنران این مراسم پروین چینی‌چیان استاد حوزه علمیه ضمن تسلیت شهادت حجاج در فاجعه غمبار منا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طلاب در همه عرصه‌های علم آموزی باید طالب رضای خدا باشند.

 

وی افزود: قطعا اگر برای رضای خدا کسب علم نکنند آن علم برای آنان سودمند نخواهد بود و سبب گمراهی می‌شوند.

 

استاد حوزه با اشاره به بیان سخنی از آیت‌الله قاضی(ره) به طلاب، تصریح کرد: اگر می‌خواهید عارف شوید به آنجه می‌دانید عمل کنید تا خدا آنچه را که نمی‌دانید به شما یاد دهد.

 

چینی‌چیان با اشاره به فرمایش رهبری که به طلاب فرمود حوزه مسؤول دین مردم در جامعه است، بیان داشت: اگر مردم در عمل کردن به احکام دین کمکاری ‌کنند تقصیر شما است و اگر مومن به دین خدا هستند بدلیل وجود شما خواهد بود.

 

وی با اشاره به ادای حق علم که طلاب در حوزه‌های علمیه کسب می‌کنند، عنوان کرد: طلاب آن علمی را که کسب می‌کنند باید به آن عمل کنند و عالم بی عمل نباشند و در راه خدمت به اسلام تلاش کنند تا رضایت حق را بدست آورند.

 

استاد حوزه گفت: در حوزه طلاب باید به حجاب، نماز و جهاد افتخار کرده و با حفظ آن از سرزنش و مسخره دیگران هراسی نداشته باشند زیرا سستی در حجاب بیانگر ترس از سرزنش دیگران است.

 

چینی‌چیان با اشاره به کسب علم که مهم‌ترین ویژگی حوزه علمیه است، ابراز کرد: کسب علم از بالاترین صفات انسانی بوده و از بالاترین لذات انسان فهمیدن و درک کردن علم است و عمل نتیجه ایمان و اعتقاد بوده که ریشه آن علم است.

 

وی افزود: علمی که برای انسان باقی می‌ماند علم نافع است مانند آیات محکمه، که شامل علوم عقلی، عقاید حقه، توحید و نبوت، دیگری علم فریضه عادله است که شامل علم اخلاق، تصفیه قلوب و بعدی علم سنت قائمه که شامل علم ظاهری است.

 

استاد حوزه عنوان کرد: الهیات قول پروردگار و مابقی علوم فعل پروردگار مانند فیزیک و شیمی است و امکان ندارد آدمی همه علوم را آموزش بیبیند باید علمی را که نیاز خود و جامعه است آموزش ببیند.

 

چینی‌چیان با اشاره به آفات علم، بیان داشت: آفات علم کتمان و نسیان علم، کبر، ترک عمل، دنیا طلبی و جدال  است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در پایان خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند هر کس که علم را برای خدا بیاموزد به هیچ بابی از آن نرسد مگر خود را بیش از بیش حقیر ببیند./813/202/ب3

ارسال نظرات