۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۱۴۰۱
کارشناس مسائل مذهبی:

حادثه منا بی کفایتی آل سعود را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: فتنه گری در اسلام همواره آسیب های بزرگی به جامعه اسلامی وارد ساخته است و تاریخ اسلام موارد زیادی از این مسأله را در خود ثبت کرده که حوادث اخیر موسم حج یکی از آن ها است.
جان باختگان حادثه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا، با اشاره به حوادث اخیر در مناسک حج اظهار کرد: حادثه منا نشان از بی کفایتی آل سعود است زیرا این دولت نتوانست میهمانان خود را در مدت حدود 40 روز به سلامت مدیریت کند.

 

وی در ادامه افزود: قوانین بین المللی مسؤولیت افرادی که بر اساس مدارک معتبر به کشور دیگر وارد می شوند را بر عهده کشور میزبان قرار داده و این در حالی است که، مناسک حج در این زمینه از اولویت ویژه ای برخوردار است.

 

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: اگر امکان جا به جایی مواقع متبرکه به مکانی دیگر غیر از عربستان وجود داشت جامعه اسلامی لحظه ای در این کار تردید نمی کرد، اما چون امکان این مسأله وجود ندارد باید فکری به حال دولت بی لیاقت عربستان و مدیریت مناسک حج بشود.

 

حجت الاسلام قدسی اظهار کرد: حجاج بیت الله الحرام، ضیوف الرحمان، یعنی میهمانان خداوند هستند و تکریم آن ها بر همه واجب است، اما حکومت خادم الحرمین با نادیده گرفتن حقوق میهمانان خداوند، جامعه اسلام را داغدار کرد.

 

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب جهت بررسی موادث موسم حج گفت: کشته شدن خیل عظیمی از مسلمانانی که با احساس تکلیف و برای ادای تکلیف، اقدام به ادای مناسک حج، به عنوان یک واجب الهی کرده اند، مسأله ای نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به تحصن طلاب حوزه های علمیه در اعتراض به حوادث مکه و منا عنوان کرد: این حوادث روح مراجع تقلید و به ویژه رهبر معظم انقلاب را ناراحت کرده و از این جهت باید با مسببان آن به شدت برخورد شود.

 

حجت الاسلام قدسی اتحاد جامعه جهانی اسلام را از عوامل اصلی در پیگیری این حادثه دانست و اظهار کرد: اتحاد مسلمانان جهان همواره مورد تأکید رهبران جهان اسلام به ویژه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است اما متأسفانه همواره به دلیل غفلت از آن آسیب های زیادی متوجه مسلمانان شده است.

 

وی در پایان، گفت: فتنه گری در اسلام همواره آسیب های بزرگی به جامعه اسلامی وارد ساخته است و تاریخ اسلام موارد زیادی از این مسأله را در خود ثبت کرده که حوادث اخیر موسم حج یکی از آن ها است./868/202/ب3

ارسال نظرات