۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۹۰۱
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

هدف صهیونیست‎ها کنار گذاشتن فلسطین از مسأله اول دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره هدف صهیونیست ها علیه فلسطین، گفت: هدف صهیونیست ها کنار گذاشتن فلسطین از مسأله اول دنیای اسلام است.
ناصر ابوشريف مراسم گراميداشت روز همبستگي و همدلي با کودکان و نوجوانان فلسطيني مراسم گراميداشت روز همبستگي و همدلي با کودکان و نوجوانان فلسطيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت روز همبستگی و همدلی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که عصر امروز چهارشنبه در کانون میثم برگزار شد با بیان اینکه مسأله قدس یکی از مسایل مهمی است که در قرآن کریم از آن سخن به میان آمده، تصریح کرد: درحال حاضر دشمن در قدس متمرکز شده، امام راحل(ره) فرمود؛ رژیم صهیونیستی باید ازبین رود، هم اکنون صهیونیست ها می‌خواهند فلسطین را از موضوع اول دنیای اسلام کنار گذاشته و مسایل دیگری را بیان کنند.

 
وی ادامه داد: هدف صهیونیست ها این است که مسأله فلسطین از موضوع اول دنیای اسلام کنار رود ولی ما می خواهیم فلسطین همچنان مسأله اول دنیای اسلام تلقی شود.


ابوشریف با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص)، گفت: فردی که به حال مسلمانان اهمیت نداشته باشد مسلمان نیست، وی در این مراسم از دانش آموزان ایرانی به جهت حمایت از کودکان و دانش  آموزان فلسطینی تشکر کرد.
 

وی افزود: در قرآن بیان شده مسلمانان برادر یکدیگرند و در زمینه نهی از منکر و امر به معروف با یکدیگر و برای خدا جهاد می کنند، غرب دشمن مسلمانان بوده و هدف دشمن در قرارداد سایس پیکو که عبارت است از تجزیه دنیای اسلام و کشورهای مسلمان قابل مشاهده است.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: دشمن هم اکنون علاوه بر تجزیه کشور ها می خواهد در زمنیه احساسی مسلمانان را به جان هم بیاندازد و بوسیله  جنگ در میان مسلمانان به هدف خود برسد.

 

اولویت انقلاب اسلامی حمایت از فلسطین است
وی با اشاره به اقدامات انقلاب اسلامی در جهت حمایت از فلسطین، ابراز داشت: انقلاب اسلامی در ابتدا کوشید تا اولویت هایی مانند فلسطین را در اولویت قرار دهد، متاسفانه اخیرا اقداماتی صورت گرفته تا ایران تهدیدی برای منطقه تلقی شود، باید توجه شود ایران دشمن منطقه نبوده بلکه دوست و یاور فلسطین است.
 

ابوشریف با اشاره به وضعیت ناگوار جوانان در فلسطین، اظهار داشت: نیمی از مردم فلسطین از جوانان تشکیل می شود، 49 درصد جمعیت زیر 15 سال هستند، هرچه که برای جامعه فلسطین اتفاق بیافتد نیمی از آن علیه جوانان است، در جنگ سال گذشته 2200 فلسطینی شهید شدند که یک سوم از آنان جوانان بودند.

 

وی افزود: مدارس و خانه ها ویران شدند و 100 هزار نفر خارج از خانه هایشان زندگی می کنند، نیمی از این افراد کودکان هستند، 19 درصد کودکان توسط رژیم صهیونیتسی دستگیر شده و 2.5 درصد در معرض بازداشت قرار دارند، هم اکنون مردم فلسطین از مشکلات متععدی برخوردار هستند.


نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به مردم آواره فلسطینی خارج از آن کشور، تأکید کرد: در خارج از فلسطین 6 میلیون آواره وجود دارد و توجه شود که سه نسل از مردم فلسطین در آوارگی بسر می‌برند، فلسطینی های سوریه 600 هزار نفر بودند که در حال حاضر به 200 هزار نفر رسیده اند، این تعداد هم اکنون مورد ظلم های بسیار قرار دارند./811/202/ب2

ارسال نظرات