۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۲۹۲۲۱۵
مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی:

فرهنگ‌سازی غدیر نیازمند یک ساختار علمی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان این‌که غدیر چشمه زلالی است که گرفتار بغض و کینه‌ها شد، گفت: غدیر قربانی جهالت آدمی شد.
حجت الاسلام عليرضا شجاعي

حجت‌الاسلام علیرضا شجاعی، مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با بیان این‌که غدیر بستر شکوفایی انسانیت است، گفت: به تعبیر دیگر غدیر پاسخ به ندایی بود که از فطرت انسان برمی‌خواست.

 

وی انسان‌ها به راهنمایی که نیاز دارند که خودشان حقایق را لمس کرده باشند، اظهار کرد: انسان‌های که به دنبال کمال و لقاءالله هستند قطع‌یقین نیاز به یک رهبر و راهنما را در وجود خود احساس می‌کنند.

 

مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) با تاکید بر این‌که غدیر ثمره درخت نبوت و رسالت است، عنوان کرد: قرار بود نبوت تبدیل به درختی پربار شود که آن نور امامت بود.

 

غدیر چشمه زلالی است که گرفتار بغض و کینه‌ها شد

این مسؤول با بیان این‌که بشریت به خود ظلم کرده و نورانیت غدیر را نادیده گرفته است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نادانی‌ و ناتوانی‌ها موجب شده تا بشریت حقایق نورانی را درک نکرده و غدیر که چشمه زلال پاکی بود را دچار توطئه‌ها و بغض و کینه خود کنند.

 

حجت‌الاسلام شجاعی با تاکید بر این‌که غدیر قربانی جهالت آدمی شد، افزود: علی(ع) از نوری است که نه آسیب می‌بیند و نه از بین می‌رود بلکه جاهلیت با کوته‌بینی حلقه وصل سعادت و خوشبختی را از دست داده است.

 

وی با اشاره به این‌که نبی اکرم(ع) برای ماندگاری امامت در بین مردم شرایط مطلوبی را فراهم کرده بودند، یادآور شد: اما چرا این جریان به راحتی کنار گذاشته شد برگرفته از تبلیغات سوء دشمن و منافقان است، مدعیانی که اجازه ندادند میوه رسالت و نبوت به دست بشریت برسد.

 

هنوز امام علی(ع) از چهاردیواری شیعه بیرون نرفته است

مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) قزوین با تاکید بر این‌که ما شیعیان کم‌کاری‌ زیادی در بحث تبیین غدیر داشته‌ایم، اظهار کرد: به جای این‌که بگوییم امام علی(ع) قرار است که انسان‌های زمینی را به عرش ببرد؛ ایشان را در کنار امامتی قرار دادیم که بنادارد عدالت را در جهان ایجاد کند و اتصال بشریت با علم و لقاءالهی را فراموش کردیم.

 

این مسؤول اضافه کرد: هنوز امام علی(ع) از چهاردیواری شیعه بیرون نرفته است و ما نتوانستیم امامی را که قرار است موجب سعادت و نجات بشریت باشد را به دنیا معرفی کنیم.

 

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان این‌که باید دانشگاهی با نام فرهنگ و دانش علوی احداث شود، تصریح کرد: تا وقتی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در برابر تفکرات امام علی(ع) زانو نزنند، تفکرات و فرهنگ علوی در جهان پیاده‌سازی نخواهد شد.

 

وی در پایان با تاکید بر این‌که فرهنگ‌سازی غدیر نیازمند یک ساختار علمی است، گفت: باید در این مود کتاب بنویسیم، جامعه ولایی را باید در جامعه تبیین کنیم و نظام آموزشی علوی باید در جامعه طراحی شود./955/302/ب3

ارسال نظرات