۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۲۳۵
عالم اهل سنت شهرستان درمیان:

شکوفایی جامعه در گرو داشتن وحدت است

خبرگزاری رسا ـ گفت: اساس همه چیز باید بنیاد وحدت باشد چرا که جامعه با تحقق وحدت و همبستگی شکوفا خواهد شد.
وحدت

مولوی خالقی از علمای اهل سنت شهرستان درمیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، گفت: اتحاد شیعه و سنی وحدت کلمه را می‌رساند و همچنان که کلمه توحید یکی است و به همگان درس وحدت و بنیان مرصوص می‌دهد به همان نسبت عقیده‌ها در فروعات است و در اصل هم شیعه و هم سنی موحد هستند.

 

وی تصریح کرد: پایگاه توحیدی همه یکی است و قبله و قرآن شیعه و سنی و بسیاری از مقدسات دیگر این دو مذهب با یکدیگر مشترک است و عقاید هر کدام از این مذاهب برای دیگری قابل احترام است.

 

عالم اهل سنت شهرستان درمیان ادامه داد: داستان اختلاف و لغزیدن را قرآن مجید مطرح کرده است و در قرآن خداوند می فرماید«اختلاف نکنید تا ثابت قدم باشید و درصورت اختلاف قدرت‌های شما پراکنده می‌شود».

 

مولوی خالقی ادامه داد: امروز استعمار درصدد ایجاد اختلاف میان ادیان مختلف است و می‌خواهد که از طریق ایجاد نزاع میان فرقه‌ها به اهداف شوم خود دست یابد.

 

وی تاکید کرد: امروز در جهان اسلام، بزرگترین حربه‌ای که دشمن می‌تواند از طریق آن به هدف خود برسد، اختلاف میان ادیان است.

 

عالم اهل سنت شهرستان درمیان گفت: دشمن گاهی میان اهل سنت، گاهی میان شیعه و گاهی میان شیعه و سنی اختلافاتی را به وجود می آورد تا این افراد وارد رویداد اختلاف مذهبی شوند و از اصلی که اساس دین است غافل شوند.

 

مولوی خالقی اظهار کرد: خداوند فرموده است که وحدت بنیان مرصوص را به وجود می‌آورد و اختلاف عامل تفرقه است و از این طریق دشمن بهتر می‌تواند به اهداف شوم خود برسد و بر روی داشته‌هایمان سرمایه گذاری می کند.

 

وی افزود: امروز دنیای ماهواره و سایر وسایل ارتباطی است و یکی از برنامه‌های دشمن این است که با این ابزار ملت را سرگرم کنند و ما بر روی سرگرمی‌هایی که برای ما گذاشته اند وقت بگذاریم و غافل از آن اصلی که در اطرفمان وجود داردباشیم.

 

عالم اهل سنت شهرستان درمیان افزود: روز عید غدیر سخنرانی پیامبراکرم (ص) در حج الوداع جامعه ساز است و این روز برای شیعه و سنی محترم است.

 

مولوی خالقی تاکید کرد: مسلمانان باید آگاه باشند و توجه داشته باشند که از تفرقه به نتیجه‌ای نمی‌رسند و از شعارهای تفرقه‌افکن رقیب خرد نمی‌شود.

 

وی با بیا این که اساس همه چیز باید بنیاد وحدت داشته باشد چرا که جامعه با تحقق وحدت و همبستگی شکوفا خواهد شد، یادآور شد: همه مسلمانان باید بر کلمه « لااله الا الله» و عترت پای‌بند باشند و آن چیزی که آموزنده است وحدت و یکپارچگی است./968/302/ب3

ارسال نظرات