۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۲۲۶۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

واقعه غدیر ادامه بعثت نبی مکرم اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که غدیر بسان چشمه‌ای جاری باید در طول اعصار مختلف تا ظهور حضرت مهدی(عج) جریان داشته باشد، گفت: واقعه غدیر ادامه بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است و به عنوان حلقه وصل جامعه اسلامی با پیامبر اکرم (ص) محسوب می‌شود.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت عید غدیر برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت و عید غدیر خم بر ترویج و توسعه فرهنگ غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: ایجاد زمینه های مناسب جهت ترویج و توسعه فرهنگ غدیر از وظایف اصلی ما است.

 

حجت الاسلام شکریان جریان غدیر را مستمر و مهم عنوان کرد و یادآور شد: خداوند بزرگ چندین بار در قرآن واقعه غدیر را گنجانده است و به همین واسطه این واقعه هیچ وقت کهنه نخواهد شد بلکه واقعه غدیر نسل به نسل ادامه و در هر عصری جریان دارد.

 

وی تصریح کرد: غدیر نه تنها مسأله‌ای تاریخی است بلکه ریشه در آیات و روایات داشته و یکی از سنت‌های پیامبر(ص) بوده که ادامه آن بستگی به مسأله غدیر دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران واقعه غدیر را خنثی کننده توطئه دشمنان خواند و تصریح کرد: آنچه می‏توانست همه نقشه‏های دشمنان را یکجا خنثی، و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود و غدیر خم منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشه‏ها و توطئه‏های شیطانی‏شان شد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که ولایت اصلی از آن خداوند است، ابراز داشت: ما شیعیان معتقدیم که همه قوانین و احکام از ناحیه خداوند است، هر چیزی که در این عالم از آن پیروی می کنیم و به صورت احکام درآمده از سوی پروردگار است و ولایت اصلی از آن خداوند است، ولایت پیامبر(ص) از سوی خداوند و ولایت حضرت علی(ع) نیز از جانب پیامبر و خداوند است.

 

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر این که ولایت، بزرگترین نعمتی است که خداوند برای بشر عرضه داشته است تصریح کرد: امام رضا(ع) فرموده است: بزرگترین و مهم ترین نعمت و رحمت الهی برای موجودات نعمت ولایت است؛ روز قیامت از نعمتهای داده شد از جانب خدا از همه شما می پرسند و نعمت ولایت بزرگترین نعمت هاست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که عید غدیر در روایات اسلامی به عیدالاکبر تعبیر شده است افزود: عید سعید غدیر را می توان به بزرگترین عید همه ادیان الهی تعبیر کرد چرا که حاصل زحمات همه فرستادگان الهی در این روز به نتیجه رسیده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که غدیر بسان چشمه‌ای جاری باید در طول اعصار مختلف تا ظهور حضرت مهدی(عج) جریان داشته باشد، گفت: واقعه غدیر ادامه بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است و به عنوان حلقه وصل جامعه اسلامی با پیامبر اکرم (ص) محسوب می‌شود.

 

وی غدیر را همه اسلام خواند و در ادامه افزود: اگر درک درستی داشته باشیم غدیر همه هویت مسلمانان است و برای ما شیعیان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به شکل ویژه به این مسئله اعتقادی نگاه کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تأکید به احیاء دوباره غدیر خم تصریح کرد: ما باید غدیر را به هر شکل و روشی که می توانیم احیاء کنیم و باید هویت خود را در این فضای موجود جامعۀ جهانی که بحران هویت است و جوامع بشری به شدت دچار بحران هویت هستند، دوباره تعریف کنیم./950/202/ب3

ارسال نظرات