۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۳۱۱
مسؤول بسیج طلاب استان سمنان:

تداوم هدایت بشریت در متن گفتمان غدیر نهفته است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب استان سمنان با بیان اینکه غدیر مرز جدا کننده خوبی‏ها از بدی‏ها، سره از ناسره و حق از باطل است، گفت: تداوم هدایت بشریت در متن و بطن گفتمان غدیر نهفته است.
مسؤول بسيج طلاب استان سمنان

حجت الاسلام مهدی مقری مسؤول بسیج طلاب سپاه استان سمنان، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، ضمن تبریک عید بزرگ ولایت و امامت با بیان اینکه عید غدیر، بزرگترین عید مسلمانان جهان است، اظهار داشت: این بزرگی را دلیل محکم و منصوص قرآنی صحه گذارده، آنجا که فرموده است غدیر روزی است که دین اکمال و نعمت بربندگان اتمام شده است.

 

مسؤول بسیج طلاب استان سمنان به بیان فلسفه وجودی غدیر پرداخت و افزود: پیامبران الهی برای شناساندن راه حق از باطل از جانب خداوند مأمور به هدایت مردم بودند و این مأموریت با بعثت و رسالت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) پایان نپذیرفت و به دستور خداوند و به لسان شیوا و رسای رسول مهربانی‌ها در غدیرخم به حضرت علی(ع) و سلسله جلیله ائمه اطهار(ع) بعد از ایشان تا امام زمان(عج) سپرده شد.

 

حجت‏الاسلام مقری تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز غدیر برای تداوم حرکت بشریت به سمت سعادت و کمال و تبیین تمایز واقعی بین راه حق و باطل حضرت علی(ع) را به عنوان وصی، امام و ولی مسلمین جهان بعد از خود منصوب و معرفی نمود و در واقع حکم خداوند را اعلام کرد.

 

جداشدگان از مکتب ولایت به بیراهه رفته‌اند/ عاقبت داعش نابودی است

وی با تأکید بر تفاوت جایگاه متمسکین به ولایت امام علی(ع) و گمراهان و به بیراهه رفتگان، گفت: امروز کسانی که در خط ولایت امیرمؤمنان هستند و از شیعیان و محبین حضرت علی(ع) و خاندان طاهره ایشان محسوب می‌شوند، برتری مشهودی به لحاظ اخلاقی، اجتماعی و سیاسی با جداشدگان از مکتب ولایت دارند.

 

مسؤول بسیج طلاب استان سمنان خاطر نشان کرد: امروز دشمنان با چشمان خود می‏بینند آنان که به مکتب ولایت ملحق شده‏اند از جمله حزب الله لبنان دارای اُبهت هستند و دشمنان و اسلام‏گرایان جعلی همچون داعش و گروه‏های تکفیری که دم از معاویه و یزید می‏زنند در جایگاه ذلت و خفت قرار دارند و عاقبتی جز نابودی در انتظارشان نیست.

 

حجت‏الاسلام مقری با بیان اینکه مکتب انقلاب اسلامی بر گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است، افزود: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار و رژیم منحوس اسرائیل جنایتکار و غاصب دشمنان حقیقی اسلام و مسلمانان جهان هستند و در تلاش برای کاهش قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، به توطئه و دسیسه مشغول هستند؛ البته نظام ما چون برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) از گزند این دسیسه‏ها در امان است.

 

وی اظهار داشت: واقعه عظیم و تاریخی غدیرخم اتصال دهنده ما به ولایت اهل بیت(ع) است و دشمنان می‏خواهند این عقیده و اعتقاد را در جوامع اسلامی سست و تضعیف کنند، حال آنکه پرداخت روایی و عملی به گفتمان غدیر، یعنی نقل سینه به سینه و نسل به نسل این چراغ روشن و تبعیت از درس‌های بلند آن ضامن حرکت جامعه اسلامی به سوی سعادت است./977/302/ب3

ارسال نظرات