۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۹۲۵۶۶
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

جهنم، جایگاه دشمنان امام علی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با بیان این‌که هر کسی که از صمیم دل و در عمل طرفدار امام علی(ع) است، قطع‌ یقین به طرف بهشت می‌رود، گفت: جهنم، جایگاه دشمنان امام علی است.
حجت الاسلام عبداللهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محمدعلی عبداللهی مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین امشب در مراسم مسجدالنبی(ص) قزوین با اشاره به اهمیت واقعه عید غدیرخم گفت: نقش حضرت علی (ع) قطع‌یقین نقشی بی‌بدیل و بی‌نظیری بوده است زمانی که پیامبر اسلام(ص) مبعوث شدند، تنها شخصیتی که حرف اول را می‌زده و حلال مشکلات بوده است حضرت علی(ع) بوده است.

 

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) نخستین شخصیت عالم بوده و از ضروریات دین ما هستند همه کارها و محوریت‌ها بعد از پیامبر اسلام(ص) مختص حضرت علی(ع) بوده است.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرماید که من شاگرد پیامبر اسلام(ص) و تربیت شده ایشان هستم و هرچه دارم از پیامبر اسلام(ص) است، برخی بر این نظر هستند که ما درباره حضرت علی(ع) غلو می‌کنیم و یا ایشان را بالاتر از پیامبر اسلام(ص) می‌دانیم یک اتهام است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به کتاب اصول کافی که در عنوان شده امیر مومنان(ع) می‌فرماید من بنده‌ای از بندگان پیامبر اسلام(ص)هستم، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) بعنوان نخستین شخصیت عالم می‌فرمایند که آن کسی که در همه جا و همه وقت بیش از همه من را یاری کرد و مکتب خدا و توحید را به ظهور رسانید امیر مومنان(ع) بوده است.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به تعابیری که در مورد امیرمؤمنان(ع) وجود دارد، بیان کرد: این تعابیر در مورد احدی از اطرافیان پیامبر اسلام(ص) وارد نشده است و خوشبختانه اکثر این روایات توسط اهل سنت نقل شده است.

 

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند علی(ع) از بهترین انسان‌ها است، اظهار کرد: کسی که او را انکار کند در واقع پیامبر را رد کرده و کافر شده، یا ناسپاسی کرده است، چنین فردی در مقابل کلام خدا و پیامبر اسلام(ص) ایستاده است.

 

امام علی(ع) میزان و سنجش است

امام جماعت مسجدالنبی(ع) قزوین با اشاره به این که هم علی(ع) با حق است و هم حق با علی(ع) است، گفت: محوریت حق برای امیرمومنان(ع) بوده و میزان و سنجش ایشان هستند.

 

وی در ادامه افزود: محال است که علی(ع) از حق جدا شود تعبیر دیگری که اهل سنت نقل کرده‌اند این است که علیٌ مع القرآن و القرآن مع العلی همیشه قرآن با علی(ع) بوده و علی(ع) با قرآن بوده است.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی اظهار کرد: قرآن یک صورت لفظی دارد که همین مصحف شریف است و یک صورت تجسم خارجی دارد که وجود نازنین امیرمومنان(ع) است وجود پیامبر اسلام(ص) و علی(ع) تجسم خلق و خوی قرآنی است.

 

این کارشناس مسائل دینی افزود: در حدیث قدسی خداوند به پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود که ای محمد اگر همه امت دنیا در محبت امیرمومنان(ع) اتفاق می‌کردند، اصلا آتش جهنم را خلق نمی‌کردم، یعنی جهنم برای کسانی است که علی را انکار می‌کند و برتری امیرمومنان(ع) را نپذیرفته است، محبت علی را در دل و جان خود ندارند و علی را خانه‌نشین می‌کند، درواقع آتش جهنم برای دشمنان امیرمومنان(ع) است.

 

وی عنوان کرد: مأمون از امام هشتم(ع) سوال کردند که حدیثی از جّد شما پیامبر نقل شده که فرمودند امیرمومنان(ع) تقسیم کننده بهشت و جهنم است، این روایت چه معنایی دارد امام رضا(ع) ادامه دادند که حبهُ و بغضه.

 

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان نقش حوزه علمیه را در هرچه بهتر شناساندن ولایت مهم شمرد و افزود: هرکسی که از صمیم دل و در عمل طرفدار امام علی(ع) است قطع‌یقین به طرف بهشت می‌رود و طبق روایات نتیجه کار او بهشت خواهد بود و هر کسی که فضایل این امام بزرگوار و جایگاهی را که خدا و پیامبر  برای او معین کرده‌اند را قبول نکند خواه یا ناخواه مسیر او آتش جهنم خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان گفت: طبق نص صریح قرآن، سوره مبارکه مریم(س)، تمام انسان‌ها باید در روز قیامت از پل صراط که بر روی جهنم کشیده شده عبور کنند، هر راهی جواز عبوری دارد، جواز و گذرنامه عبور از پل صراط، حب علی(ع) است ایشان تجسم همه خوبی‌ها، مظهر آیات و صفات، جان و باطن پیامبر است./873/202/ب2

ارسال نظرات