۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۲۸۵۴

عصر شعر در سوگ جان باختگان مکه و منا سرود

خبرگزاری رسا ـ نشست عصر شعر به مناسبت سوگ جان باختگان مکه و منا برگزار و در آن از تیزر سومین جشنواره بین المللی شعر حوزه اشراق رونمایی شد.
شعر اشراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبد الله حسینی، دبیر سومین جشنواره بین الملللی شعر حوزه اشراق، عصر امروز در نشست عصر شعر«از سنگ ناله خیزد» که به مناسبت سوگ جان باختگان مکه و منا برگزار شد، با بیان این که در آستانه سومین جشنواره شعر اشراق هستیم، گفت: در کشور جشنواره شعر زیاد برگزار می‌شود اما این جشنواره از لحاظ محتوایی و ارزشی متفاوت از سایر جشنواره‌ها است.


وی با اشاره به این که طلاب باید اشعارشان از نظر ارزشی سرآمد و فاخر باشد، افزود: در این جشنواره به شعری که واقعاٌ ارزشمند باشد رتبه داده خواهد شد و اگر اثر فاخری ارائه نشود از هیچ اثری تجلیل نخواهد شد.

دبیر سومین جشنواره بین الملللی شعر حوزه اشراق به کنگره بین المللی شعر حوزه در سال 68 اشاره کرد و افزود: جشنواره امسال هم به سبک و سیاق آن کنگره خواهد بود به طوری که نظم حرف اول را در آن جشنواره می‌زد و شاعران آثار خود را همانطور که تصویب شده بود بدون یک کلمه کم یا زیاد می‌خواندند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: این جشنواره باید از یک سطح علمی، ادبی و تکنیکی بالایی برخوردار باشد که یک الگو بشود برارای جشمواره‌های دیگر و استاندارد جشنواره را از نو تعریف بکنیم و باید بر روی استعدادها بیشتر کار بشود.

حجت الاسلام حسینی افزود: این جشنواره در سه بخش کلاسیک، آزاد و کودک و نوجوان در موضوعات مد نظر جشنواره برگزار می‌شود و جایزه ویژه‌ای هم برای کسانی که در هر سه بخش اثر داشته باشند در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان این که تا الآن همکاری‌های خوبی از نهادهای مختلف وجود داشته است، گفت: این جشنواره مخصوص طلاب علوم دینی است که طلاب تا اول آبان ماه فرصت دارند که آثار خود را به آدرس www.shev.eshragh.info ارسال کنند و زمان برگزاری جشنواره 29 و 30 آذر 94 خواهد بود.

دبیر سومین جشنواره بین المللی شعر حوزه اشراق، گفت: هدف از این جشنواره ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انسانی در قالب شعر، ارتقاء کیفی و کمی سطح شعر حوزویان، کشف استعدادهای ادبی در میان طلاب و معرفی و تجلیل از پدید آورندگان برتر است.

گفتنی است، این نشست اولین عصر شعر در سوگ جان باختگان مکه و منا است که در آن از تیزر سومین جشنواره بین الملللی شعر حوزه اشراق رونمایی شد./843/پ202/ی
ارسال نظرات