۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۲۹۳۴۳۴
استاد حوزه علمیه:

فراموشی غدیر سبب تاخیر در ظهور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم قرآنی با اشاره به خطرات انکار و فراموشی واقعه غدیر، گفت: اگر غدیر را فراموش کنیم قطعا امام عصر خود را نیز فراموش خواهیم کرد.
حجت السلام والمسلمين بحرالعلوم ميردامادي مسجد اخوان مسلمين مسجد اخوان مسلمين مسجد اخوان مسلمين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا بحرالعلوم میردامادی امام جماعت مسجد اخوان اسلامی، شامگاه سه‌شنبه 14 مهر و در حاشیه جشن غدیر در این مرکز مذهبی، گفت: اگر عقیده ما به‌حق این ست که پیامبر(ص) ما خاتم الانبیاء هستند و اسلام آخرین دین آسمانی ست و تا روز قیامت جوابگوی همه نیازهای مادی و معنوی در همه ابعاد فردی و اجتماعی ست پس نمی‌توانیم بگوییم؛ اسلام برای بعد از پیامبر(ص) گرامی برنامه‌ای نداشت و تبیین جانشین را به عهده مردم گزارده شده بود.

 

وی با اشاره به آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً»، افزود: به عبارت دیگر وقتی با نگاه منصفانه و عقل محور، به همه برنامه‌های اسلام می‌نگریم می‌یابیم که اسلام برای جزئی ترین زاویه زندگی انسان برنامه دارد، چطور  در مهم‌ترین اصل جامعه اسلامی که تبیین زعیم و رهبر است سکوت می‌کند بنابراین اسلام بدون غدیر، اسلام ناقص است.

 

محقق علوم قرآنی در خصوص ابعاد مختلف واقعه غدیر، ابراز داشت: اگر به محتوای غدیر عمل می‌شد امت اسلامی در طول قرن‌ها دچار اختلاف و درگیری نمی‌شد، برای مثال بنده حقیر که در این مسجد امام جماعت هستم اگر بخواهم برای مدت مثلاً 10 روز به مسافرت بروم آیا عقل جمعی می‌پذیرد از من که اعلام کنم به شما آقایان نماز گزار که خودتان فردی را برای امامت جماعت معین کنید.


وی ادامه داد: قطعا ً اختلاف می شود هر کسی مطلوب خود را عنوان می‌کند و جماعت متفرق می‌شود، شاید بعضی پشت سر آن فرد نماز بخوانند و بعضی نه و بعضی دیگری را مطلوب امامت بدانند بنابراین اگر کسی به من بگوید؛ آقای امام جماعت خودتان شخصی را برای این امر قرار دهید که این اختلافات برای اقامه نماز جماعت پیش نیاید آیا این حرف منطقی نیست.


استاد حوزه تاکید کرد: عدم معرفی نائب و جانشین برای یک مسجد کوچک و برای یک مدت کوتاه، از طرف ما که انسان‌های معصوم نیستیم و ممکن است خطا و اشتباه کنیم قبیح است چه رسد به عقل کلّ و گُل سرسبد بشریت و سلسله جلیله ی انبیاء الهی پیامبر گرامی اسلام(ص) آیا او که دلسوزترین فرد به اسلام و امت اسلامی بود و هرگز نمی‌خواست تفرقه‌ای بین امتش پیش آید نسبت به این مسأله مهم سکوت فرمود که تا قیامت امتش همدیگر را متهم به انحراف کنند و خون همدیگر را بریزند آیا این است دین خاتم الانبیاء که برای سعادت بشریت تا روز قیامت آمده است.


وی در خصوص موضوع اتحاد و دوری از تفرقه، تصریح کرد:  آیا خدا که خود دستور به اتحاد داده و از تفرقه اجتناب فرموده خود با عدم نصب جانشین برای پیامبر خود عامل تفرقه نمی شود، «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقو»

 

حجت الاسلام بحرالعلوم میردامادی، اظهار داشت :  اگر همگان به غدیر ایمان می‌آوردند و صاحب غدیر را خانه نشین نمی‌کردند و عدلِ محض، بلافاصله بعد پیامبر(ص) حاکم جامعه اسلامی می گشت دیگر اندازه خون حجامتی، خون به ناحق ریخته نمی‌شد.

 

محقق علوم قرآنی در خاتمه، گفت: باید بدانیم که  فراموشی غدیر زمینه  مصیبت اعظم کربلا و فاطمیه شد، باید بدانیم که فراموشی غدیر زمینه و عامل غیبت امام عصر(عج) نیز خواهد شد.
 

گفتنی است که مسجد اخوان المسلمین در خیابان مصطفی خمینی تهران از سال 88 تا کنون و با مدیریت جدید توانسته کارهای بسیار بزرگی را انجام دهد، فعالیت‌هایی که حتی منجر به شیعه شدن اتباع کشورهای خارجی در این مرکز مذهبی نیز شده است.

 

لازم به ذکر است که در این مراسم ریاست محترم باشگاه مرکزی رزم انتظاران نیز حضور داشت و نوجوانان عضو باشگاه مسجد به هنرنمایی پرداختند./856/202/ب3

ارسال نظرات