۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۳۶۵۳
مشاور خانواده:

ترجیح خواسته‌های همسر بر خود از مهارت‌های زندگی زناشویی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور خانواده گفت: یکی از مهارت های روابط زن و شو هر در زندگی زناشویی ترجیح خواسته های همسر بر خود است.
مرکبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد علی مرکبی استاد مشاور خانواده حوزه علمیه خراسان در همایش مزدوجین طلاب حوزه علمیه خراسان گفت: یکی از مهارت های روابط زن و شو هر در زندگی زناشویی ترجیح خواسته های همسر بر خود است.


وی تصریح کرد: در بحث خانواده و زندگی زناشویی باید خواسته های همسر را در اولویت قرار داد چون کلیدی برای موفقیت در زندگی است.


استاد مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه افزود: باید به نیازها و خواسته های همسر توجه جدی داشت و نباید دوران عقد را بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از مسؤولیت خود قرار داد.


حجت الاسلام مرکبی خاطر نشان کرد: در روابط کلامی با همسر خود نیکو و خوب باید سخن گفت  چون کلام تاثیر گذاری آن بیشتر است و باید مهارت‌ ارتباط کلامی بین زن و شوهر حفظ شود که این روابط از اهمیت و حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.


وی ادامه داد: استفاده از نوعی کلام خاص می‌تواند همسر را شاد و با واژه‌هایی دیگر می‌توان همسر را مأیوس و ناامید کرد و باید کلام خود را در زندگی زناشویی مراقب و مواظب بود که تبدیل به ناامیدی و یاش نشود.


حجت الاسلام مرکبی اظهار کرد: زوج های جوان طلبه باید الگو برای دیگران باشند و زبان خود را حفظ کنند چون سخن و کلام عین دارو است که کم آن سازنده و زیادی آن بیهوده و لغو می باشد.


وی با بیان اینکه یکی دیگر از مهارت های روابط زن و شوهر دوری از غضب و تندی است افزود: در هیچ شرایطی عصبانیت جواب نمی دهد باید در مقابل عصبانیت صبور بود و اگر می خواهید زندگی خوشبختی داشته باشید با عصبانیت در زندگی خداحافظی کنید.


حجت الاسلام مرکبی عنوان کرد: اینکه زن یا شوهری بهانه گیری می‌کند و گاهی عصبانی می‌شود، می‌تواند نشانه این باشد که به توجه و تایید بیشتری از جانب همسرش نیاز دارد.


وی ادامه داد: مردان عاشق مسؤولیت و استقلال‌ند و علاقه دارند خودشان به تنهایی کارهای شخصیشان را انجام دهند و زن‌ها هم عاشق پذیرفته شدن و مورد توجه قرار گرفتن از سوی همسرشان هستند.

مشاور خانواده تصریح کرد: بدون قضاوت کردن و با احترام، احساسات همسر را بپذیرید و به او بگویید که چه قدر برایش عزیز و دوست داشتنی هستید و در کنار او احساس آرامش می کنید، نشان دهید که همسر را درک می کنید.


حجت الاسلام مرکبی در پایان گفت: سعی کنید راه‌هایی برای درک و حمایت همسر خود بیابید تا بتوانید با یک گفت‌و‌گوی موثر مشکلتان را برطرف کنید.


خاطر نشان می شود همایش پیوندهای آسمانی صبح امروز با حضور 300 زوج جوان طلبه حوزه علمیه خراسان در  اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد.
/859/203/ب1

ارسال نظرات