۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۹۳۶۹۶
اردیبهشت ماه سال آینده؛

هفتمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هفتمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و سومین جشنواره ملی آسیب شناسی خانواده اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.
خانواده با نشاط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد روشن دبیر علمی کنگره ملی آسیب شناسی خانواده در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز خانواده در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: هفتمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و سومین جشنواره ملی آسیب شناسی خانواده در ادیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به چالش های نگران کننده دولت های جوامع مختلف، گفت: دولت ها این دستور را مورد توجه قرار دادند که بتواند خانواده را پایدار نگاه داردند، این مسأله شامل کشور ایران هم هست و ما از این قضیه مستثنی نیستیم، برخی تحلیلگران واقعیت هایی را در این رابطه مطرح می کنند که جای نگرانی دارد.

 


دبیر علمی کنگره ملی آسیب شناسی خانواده در ادامه افزود: تحلیلگران خانواده را قوام بخش جامعه می دانند اما آن را در معرض آسیب ها می دانند و به کمک نهادهای مدنی سعی دارند که از شدت این آسیب کاسته شود.

 


وی با بیان اینکه برای مهار آسیب ها نیاز به تبیین اصولی از خانواده داریم، گفت: با شناخت درست از آسیب های موجود و حمایت دولت بسیاری از موانع مرتفع می شود.

 


روشن با بیان اینکه این کنگره کمک می کند تا به چارچوبی از حمایت و نحوه بازنگری دولت در این عرصه بپردازیم، اظهار داشت: دولت به درستی در این عرصه می تواند نقش آفرینی کند.

 


وی با اشاره به اصل 10 قانون اساسی گفت: برنامه ریزی ها در جهت تشکیل خانواده و اصول حقوقی و اخلاق اسلامی انجام شده است، خانواده از حقوق اساسی هر بنیادی است و جز حقوق اساسی است، در این اصل آمده نظام اجرایی ما و نظام قضایی باید در این راستا کمک کنند که خانواده به راحتی تشکیل شود و برنامه ریزی برای تحکیم آن صورت بگیرد.

 


دبیر علمی کنگره ملی آسیب شناسی خانواده در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده مثل هر نهاد دیگر دارای آسیب های است که باید شناسایی شود و برای رفع آسیب های تلاش هایی انجام شود، دانشگاه شهید بهشتی نیز در حوزه علوم انسانی خوش درخشیده است و از پازل خوبی برخوردار است، تشکیل پژوهشگاه خانواده به وظایف آسیب شناسی کمک می کند.

 


وی با اشاره به برگزاری 6 کنگره موفق بین المللی گفت: 21 اردیبهشت هفتمین کنگره تشکیل می شود، نکات مغفول در نظام ما پژوهش ها و پایان نامه ها است که به شایستگی توجه نشده است، از چهار سال پیش تلاش کردیم این پژوهش ها شناسایی شود و در کنگره به نمایش گذاشته شود./818/202/ب1

ارسال نظرات