۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۹۳۷۳۶
نماینده ولی فقیه در کرمان:

مردم به افراد ولایت‌مدار رأی دهند/ فرهنگ مهم‌ترین نیاز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان با بیان این‌که مردم در انتخابات باید به افراد ولایت‌مدار رأی دهند، گفت: اگر مردم در انتخابات خود بصیرت نداشته باشند و به هرکسی که شد رأی بدهند، کشور دچار فاجعه بزرگی خواهد شد.
امام جمعه کرمان حجت الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان صبح امروز در مراسم عمام گذاری در مدرسه ابراهیمیه کرمان گفت: طلاب باید بدانند که با پوشیدن لباس روحانیت وظیفه آن ها سنگین خواهد شد.

 

وی افزود: عقیده من این است که روحانیان و طلاب در حوزه های علمیه سربازان و نوکران امام زمان(ع) هستند و نقش بزرگی را در جامعه به عنوان ابلاغ دین خدا دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با توجه به این که آخوند بی مایه در جامعه مفید نیست بلکه به ضرر جامعه خواهد بود، خاطرنشان کرد: طلابی که درس خود را در حوزه های علمیه می خوانند باید بدانند که کار اصلی آن ها درس خواندن بوده زیرا انسانی به نفع جامعه خواهد بود که از علم بالایی برخور دار باشد.

 

وی با بیان این که ادبیات عرب پایه و اساس تمام درس ها است، خاطرنشان کرد: کسی که علمی خود را برای خدا بخواند اگر در جایی از دروس به مشکل برخورد کرد، خدا او را در درس هایش کمک می کند.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد علم، بیان داشت: داناترین و هدفمند ترین مردم کسانی هستند که از علم دیگران استفاده کنند و آن علم را با توجه به عمل خود به مردم بگویند تا دین خدا را به افراد برسانند.

 

وی ابراز داشت: یکی از برکات جمهوری اسلامی در زمینه علمی این است که جوانان ما توانستند علومی را همچون نانو را به دنیا عرضه کنند و کشورهایی همچون برزیل یکی از کشور هایی است که درخواست این علم را از کشور ما کرده است و باید به این درجات جوانان و تلاش های آنان تشکر و قدردانی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که اسلام انقلابی با آمریکایی فرق های زیادی دارد، یادآور شد: بدترین گروه در دنیا، منافقانی بوده اند که باطن و ظاهر آنان یکی نیست و خواص جامعه و حتی مسؤولان باید از این گروه بترسند زیرا افرادی در گذشته بودند که سبب خرابکاری در کشور شده و الان هم در آمریکا زندگی می کنند.

 

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نظامیان، بیان داشت: کشور جمهوری اسلامی باید به چنان قدرتی دست پیدا کند تا تجاوزگرانی همچون آمریکا و اسرائیل فکر حمله به ایران را از ذهن خود پاک کنند.

 

امام جمعه کرمان تأکید کرد: زمانی یک طلبه در زندگی خود موفق است که افزون بر این که وظیفه خود را بشناسد، نقش خوبی را هم در جامعه ایفا کند و طلبه باید بداند که نیاز جامه چیست و چه راهکارهایی برای برطرف کردن نیاز جامه وجود دارد و اگر طلبه ای با این دید، به جامعه نگاه کرد در زندگی خود موفق خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که علما و مراجع نقش اساسی در ترویج فرهنگ دارند، اظهار داشت: نیاز امروز جامعه فقط بحث اقتصادی نیست زیرا مهم ترین نیاز جامعه فرهنگ بوده که اصلی ترین نقش را در ترویج فرهنگ را طلاب و روحانیان دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: تزکیه نفس و اخلاق دو عنصر مهم برای طلاب است که اگر طلبه ای این دو اصل مهم را در حوزه های علمیه رعایت نکند نمی تواند یک طلبه موفق برای جامعه باشد.

 

وی افزود: علم و دانش با خوب مطالعه کردن و مباحثه کردن به دست می آیند به همین دلیل طلاب از همان اول طلبگی سعی کنند که به مباحث اهمیت زیادی بدهند و این الگو را هم فراموش نکنند.

 

امام جمعه کرمان با بیان این که امسال دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی در پیش است، اظهار داشت: مردم بدانند که در انتخابات به چه کسی رأی می دهند و باید به دقت به ظاهر و باطن و کارکردهای او توجه کنند تا شخص مورد نظر را پیدا کنند.

 

وی با اشاره به این که انتخابات پیش و رو بر سرنوشت کشور تأثیر زیادی دارد، یادآور شد: اگر مردم در انتخابات خود بصیرت نداشته باشند و به هرکسی که شد رأی بدهند، کشور دچار فاجعه بزرگی خواهد شد و باید با مشورت از اهلش بهترین فرد را برای انتخابات، انتخاب کنند.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به این که ولایت داشتن در نمایندگان مجلس و خبرگان اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: تقوا و ایمان به خدا از صفات دیگر طلاب شمرده می شود و متأسفانه یکی از مشکلات حوزه های علمیه این است که بعضی از طلاب اخلاق مناسبی را با مردم ندارند.

 

وی در پایان گفت: علم، اخلاق و بصیرت سه رکن اساسی یک طلبه شمرده می شود و کسی که این سه عنصر را نداشته باشد یک طلبه خوب برای امام زمان(ع) محسوب نمی شود./972/201/ب1

ارسال نظرات