۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۳۸۲۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ اعتبار 26 میلیارد ریالی سفر رهبری برای کانون های مساجد، وقف منزل مسکونی با نیت مصارف قرآنی و ازسرگیری ساخت کتابخانه آیت الله مهمان نواز در بجنورد عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: از محل سفر رهبری بیش از 26 میلیارد و 40 میلیون ریال اعتبار به کانون های فرهنگی این استان اختصاص یافت.

 

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار حمایتی اختصاص یافته به کانون های استان از نوزدهم مهر 91 تاکنون بوده است، افزود: از این مبلغ چهار میلیارد و 821 میلیون ریال در سال 91، 9 میلیارد و 730 میلیون ریال در سال 92 و نیز اعتبار هفت میلیارد و 819 میلیون ریال در سال 93 در قالب برنامه های قرآنی و مناسبتی و آموزشی و سرانه کانون های تازه ساخت به این کانون ها اختصاص یافته است.

 

شیرازیان گفت: سه میلیارد و 674 میلیون ریال نیز در سال جاری برای برنامه های قرآنی و فعالیت های مناسبتی و آموزشی و نیز سرانه کانون های تازه ساخت اختصاص یافته است.

 

وی اظهار کرد: هفت میلیارد و 500 میلیون ریال نیز بابت خرید مکان دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی در سال های 91 تا 93 در چند مرحله توسط ستاد عالی کانون های مساجد کشور اختصاص یافت.

 

هم اکنون 340 کانون فرهنگی هنری در استان خراسان شمالی فعال است.

 

وقف منزل مسکونی با نیت مصارف قرآنی و فرهنگی

حجت الاسلام رجبعلی شیخ زاده، رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرمه، از وقف یک باب منزل مسکونی به مساحت 500 متر مربع با نیت مصارف قرآنی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه این هجدهمین وقف جدید ثبت شده در سال جدید در شهرستان گرمه است، افزود: خواهران نقی زاده یک باب منزل مسکونی خود به مساحت 500 متر مربع در شهر درق از توابع شهرستان گرمه را به نیت مصارف در امور قرآنی و فرهنگی وقف کردند.

 

حجت الاسلام شیخ زاده با بیان اینکه ارزش این موقوفه 500 میلیون ریال برآورد می‌شود، گفت: افراد نیکوکاری که قصد وقف دارند، باید در نیات خود مصارف عام‌المنفعه و نیازهای روز جامعه از جمله وقف سلامت، وقف ازدواج، وقف حوزه های علمیه، وقف تحصیلی و غیره را مد نظر داشته باشند.

 

وقف زمین با نیت امامزاده در بجنورد

حجت الاسلام عظیم آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت: 500 متر زمین به ارزش یک میلیارد ریال در روستای کلاته سهراب وقف شد.

 

وی با بیان اینکه چهاردهمین وقف در سال جدید در شهرستان بجنورد انجام شد، افزود: غلامعلی ایزانلو یک قطعه زمین خود به مساحت 500 متر مربع در شهرستان بجنورد و روستای کلاته سهراب را به نیت امام زاده ابراهیم بن موسی(ع) این روستا وقف کرد.

 

حجت الاسلام آسوده با بیان اینکه ارزش این موقوفه یک میلیارد ریال برآورد می‌شود، گفت: کسانی که وقف می کنند، برای خود خیرات و مبرات مستمر چه در زمان حیات و چه بعد از حیات ایجاد کرده و برای آیندگان نیز از خود اثری ماندگار به جا می گذارند که باعث می شود نام آنها همواره به نیکی یاد شود.

 

ساخت کتابخانه نیمه تمام آیت الله مهمان نواز از سر گرفته شد

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از شروع به کار کتابخانه مرکزی بجنورد از 20 شهریورماه امسال خبر داد.

 

علی اکبر طهماسبی افزود: کتابخانه مرکزی بجنورد با سه هزار 777 مترمربع زیربنا در چهار طبقه شامل فضای مخزن، مرجع، فضای اداری و کتابخانه در حال ساخت است.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی بجنورد بیش از  60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: اکنون کار ساخت بخش فضای کتابخانه شروع شده و برای این امر 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب ماده 180ملی برای این امر اختصاص یافته است.

 

طهماسبی با اشاره به اینکه تاکنون 23 میلیارد ریال برای ساخت این کتابخانه هزینه شده است، اظهار کرد: سه میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر اعتبار نیاز است تا این پروژه به طور کامل به اتمام برسد.

 

وی افزود: امید می رود فضای کتابخانه ای تا پایان سال مالی 94 به بهره برداری برسد و در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل، ساخت بخش های دیگر این پروژه نیز آغاز خواهد شد./9314/203/ب2

ارسال نظرات