۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۰۲۲
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

برپایی یادواره شهدا، تفسیر صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: باید مجالس شهدا را قدر بدانیم که تماماً نور و یاد و بهترین عبادت است و در این محافل، صراط مستقیم تفسیر می شود و به برکت خون همین شهدا است که امروز در کل عالم و بشریت صراط مستقیم برپا شده است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در اولین یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی لشکر 8 نجف اشرف که امروز در حسینیه فاطمه الزهرا نجف آباد برگزار شد، برگزاری یادواره شهدا را دارای ریشه ای قرآنی بیان کرد و گفت: خداوند در سوره یس، از شهادت مدافع دین، یعنی حبیب نجار را مطرح کرده است و یاد کردن چنین بزرگانی باید پیوسته وجود داشته باشد.

 

وی شهادت را به معنای حیات بیان کرد و افزود: بشریت از هر چیزی به حیات محتاج تر است و ما برای حیات آفریده شدیم و برای رسیدن به مقام خلیفه اللهی باید قدم در راه انبیاء و اولیاء الهی بگذاریم و این وعده قطعی الهی است که تمام زیبایی ها از علم، حکمت،معرفت، استقلال، صلابت و حریت انسان در عالم حاکم شود.

 

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به مقام شهادت بیان داشت: اگر اوصیاء الهی به دست بی لیاقتی بشریت به شهادت رسیدند، ولی هیچ گاه پیامشان شهید نخواهد شد و یاد شهیدان توجه به مقصد الهی است که بسیار تإکید شده است.

 

وی شهدا را وسیله الی الله برشمرد و گفت: این شهیدان تنها متعلق به یک خانواده و یک شهر نیستند، و یاد شهید، همان یاد انسانیت و اسلام و قرآن است و اگر بخواهیم زنده واقعی باشیم، راهی جز این نداریم که قدم در صراط مستقیم شهدا بگذاریم «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ» و راهی جز صراط مستقیم، مرگ و نابودی و هلاکت است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به آیات و روایات معصومین درباره اهمیت شهادت گفت: شهادت تنها حضور در میدان نبرد نیست، و تمام کسانی که شب و روز به فکر دین و در مسیر دین هستند، و بر ولایت اهل بیت در زمان غیبت امام زمان ثابت قدم بمانند، اجر هزار شهید همانند شهدای بدر و احد را دارند.

 

وی ادامه دادن راه شهدا را در این زمانه که دشمنان با سخت ترین هجمه ها به اسلام یورش آورده اند، را قیمتی تر از شهادت در میدان نبرد بیان کرد چنان که مسلمانان صدر اسلام آرزو می کردند ای کاش در آخرالزمان به دنیا می آمدند و در چنین میدانی حاضر می شدند.

 

حجت الاسلام حسناتی در اهمیت حضور در این گونه یادواره ها گفت: باید این مجالس را قدر بدانیم که تماماً نور و یاد و بهترین عبادت است و در این محافل، صراط مستقیم تفسیر می شود و به برکت خون همین شهدا است که امروز در کل عالم و بشریت صراط مستقیم نشان داده شده و چه بشارتی از این بالاتر است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: شهدای انقلاب و دفاع مقدس، گرد و غبار غریبی را از شهدای کربلا زدودند و در دوره ای که شهیدان کربلا غریب شده بودند و خیمه عزای اباعبدالله برپا می شد ولی در کنار آن یزیدیان زمان تعریف می شدند، ولی به برکت خون همین شهیدان، یزیدیان امروز وحشت زده از قدرت و صلابت نظامی شده اند که خواب را از چشمانشان ربوده است./1306/202/ب1

ارسال نظرات