۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۴۳۲۲
مدیر عامل مؤسسه شهر کتاب:

رمز پیروزی شیعیان، تمسک به ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه شهر کتاب، گفت: عشق به ولایت است که توانسته شیعیان را در بالاترین مرتبه در میان مردم جهان قرار دهد.
مهدي فيروزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی فیروزان مدیرعامل مؤسسه شهر کتاب، شامگاه شنبه 18 مهر در حاشیه یادواره شعر امام موسی صدر در حوزه هنری، گفت: شور و همتی که در نزد جوانان این مرز و بوم دیده می‌شود به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: آدمی از سه عنصر عقل، احساس و اراده تشکیل شده است، عقل برای شناخت خوبی‌ها، احساس برای دوست داشتن و اراده برای حرکت کردن.

فیروزان در خصوص موضوع حکمت، بیان داشت: حکمت مجموعه‌ای است از عقل و احساس که عقل از معقولات نظم و انضباط پیروی می‌کند، اما احساس قوانین ثابتی ندارد و هنرمندان از زمره افرادی هستند که از احساسات پیروی می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه شهر کتاب با بیان مطلبی درباره شعر، اظهار داشت: شعر در زبان فارسی و در میان فارسی زبانان جایگاه ویژه‌ای دارد و شیعیان نیز با تمسک به ولایت که متولد عشق است با اتکا بر شعر و احساس به رستگاری می‌رسند.

وی با اشاره به ادیان الهی، ابراز داشت: در دین مسیحیت حقیقت و در یهودیت حضور غنی‌تر است، اما در دین مبین اسلام هم حقیقت و هم حضور هر دو وجود دارند، که بستری به‌نام ولایت و عشق را میسر می‌کنند.

فیروزان در خصوص ادبیات شیعی نیز، بیان داشت: در میان هنرمندان سرزمین ما شاعران گاها احساس و عقل را وسیله شناخت می‌کنند و انسانی در مسیر کمال قرار می‌گیرد که از دو بال عقل و احساس برخوردار است.

مدیر عامل مؤسسه شهر کتاب، تاکید کرد: عشق را می‌توان در وجود مبارک امام حسین(ع) مشاهده کرد و در یک کلام گفت؛ امام حسین(ع) عشق به همه خوبی‌هاست.

وی با اشاره به زندگی امام موسی صدر، ابراز داشت: یادواره شعری که برای چنین شخصیت برجسته دینی برگزار شده است، تمام ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی این خاندان بزرگ را نمی‌تواند به تصویر بکشد.

فیروزان ادامه داد: امام موسی صدر در تمام شئون زندگی خود بین عقل و احساس یک تعادل بسیار منطقی ایجاد کرده بود، وی حتی با نگرش‌های متفاوت سیاسی یک شاعر نیز بود که همین مساله گواه تعادل عقل و احساس او است.

مدیرعامل مؤسسه شهر کتاب در پایان، گفت: وجوه اخلاقی و انسانی امام موسی صدر همیشه برای ما راه روشنی باز کرده است و با این نگرش می‌توان انگیزه بسیاری در بین شاعران و هنرمندان ایجاد کرد./856/202/ب3

ارسال نظرات