۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۹۴۵۵۷
آیت‌الله صفایی بوشهری:

روحانیت چراغ و مشعل فروزان مدرسه تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روحانیت همیشه چراغ و مشعل فروزان مدرسه تاریخ است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، شامگاه یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ استان بوشهر که در سالن 22 بهمن سپاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: روحانیون مبلغ ستارگان آسمان هدایت و مکتب اهل بیت (ع) هستند؛ روحانیت همیشه چراغ و مشعل فروزان مدرسه تاریخ است که باید حفظ شود.

 

وی به تشریح درس هایی از قیام امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: اولین درس قیام اباعبدالله الحسین(ع) درس اسلام خواهی که چکیده تمام ادیان و الطاف الهی در حوزه معرفتی و رفتاری جامعه بشری است است.

 

آیت الله صفایی بوشهری شعار سید و سالار شهیدان را اسلام خواهی و ولایت مداری خواند و تأکید داشت: تمام اساس اسلام و ادیان الهی براساس ولایت مداری الهی، نبوی و در زمان غیبت ولایت فقیهی است که در کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) که ولایت مدار بود آن را به نمایش گذاشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر سومین درس از قیام امام حسین(ع) را استکبار ستیزی دانست و بیان داشت: اسلام هیچ گاه نمی تواند در کنار جامعه استکبار و سران آن مبادله و سازش داشته باشد زیرا جهان استکبار به دنبال اضمحلال اسلام است، به دلیل اینکه اسلام مانع تسلط بر منابع و ثروت و قدرت است و استکبار ستیزی در جوهره اسلام است.

 

امام جمعه بوشهر از عدالت خواهی به عنوان چهارمین درس از قیام اباعبدالحسین(ع) نام برد و گفت: آخرین درس، شهادت طلبی و ایثارگری است.

 

وی با بیان اینکه اکنون کربلای بزرگ در جهان ایجاد شده است خاطر نشان کرد: یک طرف جبهه اسکتباری جهانی با تمام توانمندی های تجربی، علمی و تجهیزات مجامع حقوقی و در طرف دیگر انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظ رهبری و روحانیت است.

 

وی استان بوشهر را  استانی ولایتمدار که دارای تاریخ شکوهمند در زمان اولین تهاجم جهانی در سال 904 ه.ق توسط پرتغالی ها و فرانسوی ها و اخیر آمریکا دانست و گفت: همیشه علمای استان این چنین بوده اند و تمام بزرگان و مردم نگاه شان به قلم هدایت علما بوده است.

 

این استاد اخلاق با اشاره به کوشش ها و تلاش های علما و بزرگان در امر تبلیغ اظهار داشت: به همین علت، خطّه نورانی استان بوشهر اوج محبت و مودّت اهل بیت(ع) و ولایت فقیه در آن تجلی دارد./833/202/ب3

 

ارسال نظرات