۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۹۴۹۲۶
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران:

معیار تبلیغ دینی، ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اگر خروجی تبلیغ بر اساس ارزش اسلامی نباشد ارزش ندارد، مبلغان و مبالغات با تربیت، تزیکه و دین داری در بین مردم تأثیرگذار هستند.
نصير نيک نژاد

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصیر نیک نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در همایش «طلایه داران تبلیغ» ویژه مبلغات در ماه محرم که با حضور جمعی از مدیران حوزه علمیه خواهران استان تهران سه شنبه 21 مهر ماه در اداره تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، گفت: ماه محرم قله مناسب های مذهبی در کشور ما است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: از مهم ترین آسیب های این عرصه در گذشته جلساتی بود که مطالب سخیف، سبک، خرافه، بی پایه و اساس در آن مطرح می شد و دلسوزان دین، مراجع و مسؤولان نسبت به آن معترض شدند.

 

وی با بیان اینکه برخورد سلبی هم برای برخورد با این جلسات کارساز نبود، گفت: در فعالیت ده ساله سازمان تبلیغات اسلامی و با کمک حوزه علمیه برنامه ای تنظیم شد که آن را از دست نا اهلان خارج کند، امروز بخش اعظمی از این عرصه توسط افرادی است که به خطابه و احکام دینی می پردازند این افراد واجد شرایط و تحصیل کرده حوزه علیمه هستند.

 

حجت الاسلام نیک نژاد با اشاره به افتتاح سطح چهار حوزه علیمه کوثر گفت: مرکز آموزش عالی کوثر در سطح چهار حوزه معال دکتری و آماده شدن برای اجتهاد برگزار شد، اگر شخصی سطح چهار را بگذراند مجتهد و مجتهده می شود، صدها و هزار ها فارغ التحصیل در کشور در مناسب مدیریتی و تبلیغ مشغول کار هستند که از افتخارات مرکز آموزش عالی کوثر هستند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: امروز شرایط به گونه ای است که هر شخصی بخواهد که مجلسی برای بانوان برگزار کند و نیاز به مبلغ داشته باشد ما می توانیم به آنها مبلغ معرفی کنیم و بیش از هزار نفر مبلغه کد تبلغی و شناسایی دارند.

 

وی با بیان اینکه در برخی مجالس در گذشته از عواطف و احساسات بانوان نهایت بهره را می بردند، تصریح کرد: در این رابطه با سوالات عدیده حتی در خانواده ها مواجه می شدیم که مشکل های فراوانی ایجاد می شد، این افراد به مسائل بدیهی اسلام را آشنایی نداشتند، این تعداد امروز به حداقل رسیده است و جلسات بانوان هم به لحاظ گستردگی و کیفی تأثیرگذارتر هستند.

 

حجت الاسلام نیک نژاد، تبلیغ را قاعده تربیت درست دانست و بیان کرد: اگر خروجی تبلیغ بر اساس ارزش اسلامی نباشد ارزش ندارد، مبلغان و مبالغات باید تربیت و تزیکه و دین داری در بین مردم تأثیرگذار باشند، صرف اینکه جلسه ای تشکیل شود کافی نیست و برآیند جلسات باید منجر به تربیت شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه امروز یک مبلغ دینی نمی تواند یک طرفه باشد، گفت: عرصه منبر و خطابه و اطلاع رسانی زیاد شده است اما تبلیغ چهره به چهره همچنان بی رقیب است و تبلیغ می تواند موثرتر باشد.

 

وی خطابه را یک هنر دانست و اظهار داشت: این هنر اگر با شرایط و ابزار خودش اجرا شود تأثیرگذاری دارد، تقوا اخلاص و هدف باید در کنار آن باشد و گوینده به آنچه بیان می کند معتقد باشد نفوذ و تإثیر کلامش بیشتر است.

 

حجت الاسلام نیک نژاد با انتقاد از دین سطحی که به جوان ها معرفی می شود، گفت: برخی دین حدقلی را ترویج کنند، اینکه جوان ها فقط نماز را بخواند و نیاز به سایر انجام امور دینی از جمله حجاب نیست، این افراد قصد دارند که جامعه را سکولار کنند و باید جوانها را رشد دهیم و تا فطرت آنها شکوفا شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: باید از فرصت ایام محرم بهره ببریم، مجالس بانوان بیشتر از مجالس آقایان است و چند برابر آنها است، خانم ها با تمرکز حواس منتظر گوش می دهند و تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

وی در پایان صحبت های خود با انتقاد از برگزاری جشن طلاق در جامعه گفت: برخی افراد بعد از طلاق جشن می گیرند، آن ها قبح طلاق را شکسته اند، رسالت مبلغان این است که آن ها را آگاه کنند./818/202/ب3

ارسال نظرات