۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۹۵۰۱۰
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین:

تابعیت از ولایت بالاترین فضیلت حضرت مسلم است/ ولایت راه رسیدن به اطاعت خدا

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین با بیان این‌که ولایت راه رسیدن به اطاعت خدا و رسول او است، گفت: همه ما باید ولایت پذیری را از حضرت مسلم(ع) بیاموزیم ایشان تا آخرین نفس از ولایت حمایت کردند و گریه ایشان در آخرین لحظات عمرشان برای ولایت و غریبی امام حسین(ع) بود.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه والای حضرت مسلم(ع) گفت: حضرت مسلم(ع) پسر حضرت عقیل(ع) و از خاندان بزرگی هستند. 

 

وی در ادامه افزود: حضرت مسلم(ع)، حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را درک کرده‌اند.

 

این کارشناس حوزوی ابراز داشت: یکی از افتخارات حضرت مسلم(ع) سفیر امام حسین(ع) بودن است، ایشان پسران خود را در راه امام حسین(ع) به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام کاظم لو خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) به امیرمؤمنان(ع) فرمودند خداوند به ابوطالب پسری خواهد داد که فرزند او در راه حسین تو شهید خواهد شد و فرشتگان بر او درود می‌فرستند.

 

تابعیت از ولایت، بالاترین فضیلت حضرت مسلم است

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که تابعیت از ولایت، بالاترین فضیلت حضرت مسلم است، تصریح کرد: حضرت مسلم(ع) سفر پر خطر کوفه را پذیرفتند تا از رهبر و ولی امر خود حمایت کنند و در این راه جان خود و فرزندان خود را نثار دین کردند.

 

وی فضیلت های حضرت مسلم(ع) را بی‌شمار دانست و افزود: امام حسین(ع) علاقه بسیاری به حضرت مسلم(ع) داشتند و ایشان را برادر خطاب می‌کردند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین حضرت مسلم(ع) را بنده صالح خداوند معرفی کرد و بیان داشت: حضرت مسلم(ع) مطیع خداوند و رسول خدا(ص) بودند و این بندگی بالاترین درجه است و امام حسین(ع) فرمودن مسلم از اهل بیت من است.

 

ولایت راه رسیدن به اطاعت خداست

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که ولایت راه رسیدن به اطاعت خدا و رسول او است، تأکید کرد: همه ما باید ولایت پذیری را از حضرت مسلم(ع) بیاموزیم ایشان تا آخرین نفس از ولایت حمایت کردند و گریه ایشان در آخرین لحظات عمرشان برای ولایت و غریبی امام حسین(ع) بود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: مردم ما ثابت کرده‌اند که حامی ولایت هستند و هرگز دست از حمایت ولی امر خود برنداشته‌اند.

 

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که مردم ما باید هوشیار باشند ابراز کرد: وسوسه دشمنان نباید مردم را از خط ولایت دور کند.

 

حجت الاسلام کاظم‌لو تصریح کرد: وظیفه علما و بزرگان دین این است که تنها به محرم و صفر اکتفا نکنند و زندگی تمام شهدای کربلا را به مردم بشناسانند.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: باید زندگی امام حسین(ع) از زمان ولادت ایشان تا زمان شهادتشان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و در اختیار همه مومنان جهان قرار داده شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران در پایان گفت: دشمنان می‌خواهند از هر فرصتی بر علیه دین استفاده کنند و مداحان و سخنرانان ما باید مواظب صحبت‌های خود باشند و با مطالعه سخنرانی کنند و بهانه‌ای به دست دشمنان ندهند./838/302/ب2

ارسال نظرات