۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۹۵۰۳۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ ورود پیکر سه زائر جانباخته دیگر به خراسان شمالی، بهره برداری از ساختمان دانشگاه علوم قرآنی بجنورد و افتتاح ساختمان ستاد اقامه نماز استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیین استقبال رسمی از پیکرهای سه جان باخته خراسان شمالی در فاجعه منا عصر روز سه شنبه با حضور استاندار و شماری از مدیران استانی در فرودگاه بجنورد برگزار شد.

 

در این آیین که علاوه بر استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و فرماندهان نظامی و انتظامی استان نیز حضور داشتند، در مراسم خاصی از این سه جان باخته استقبال شد.

 

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در حاشیه این آیین اظهار کرد: پیکر مرحوم حاج محمودی از اسفراین و حاج رحیمی از مانه و سملقان و حاج فرخی از فاروج که پیکر آنان با کاروان اجساد مطهر حجاج ایرانی به کشور وارد شده بود، امروز به این استان انتقال داده شد.

 

تاکنون نیز آیین تشییع و خاکسپاری 10 تن از جانباختگان این استان در بجنورد مرکز استان و سایر شهرستان برگزار شده است.

 

در فاجعه دردناک منا که به دلیل بی کفایتی و ضعف شدید مدیریتی آل سعود در روز عید قربان روی داد، هزاران تن از حجاج مسلمان از جمله 465 نفر از حجاج ایرانی به لقاء الله پیوستند.

 

استان 867 هزار نفری خراسان شمالی در آیین حج امسال 620 زائر داشت که 15 تن از آنان در این حادثه اسف انگیز منا جان باختندکه تاکنون پیکر 13 تن از آنان وارد کشور شده است.

 

بهره برداری از ساختمان دانشگاه علوم قرآنی بجنورد

امروز به مناسب سومین سالروز سفر رهبری به استان خراسان شمالی ساختمان شماره دو دانشکده علوم قرآنی بجنورد به بهره برداری رسید.

 

ساختمان اداری آموزشی دانشکده علوم قرآنی بجنورد در سه طبقه با زیر بنای دو هزار و 235 متر مربع ساخته شده و هر طبقه 745 متر مربع زیر بنا دارد که دو طبقه آموزشی و یک طبقه نیز اداری است

 

در دو طبقه آموزشی 19 کلاس درس ایجاد که فضای آموزشی استاندارد برای دانشجویان فراهم شده و برای ساخت این فضا نیز 28 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری در سال های 92 و 93 اختصاص یافت.

 

در دانشگاه علوم قرآنی بجنورد 130 دانشجوی دختر و پسر در دو رشته تفسیر قرآن و تربیت معلم قرآن تحصیل می کنند.

 

افتتاح ساختمان ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

همزمان با سومین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی، ساختمان ستاد اقامه نماز استان به بهره برداری رسید.

 

این ساختمان با مساحت 500 متر مربع با اعتبار سه میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی ساخته شده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در مراسم افتتاح این ساختمان که از محل تملک دارایی های استان احداث شده است، اظهار امیدواری کرد: این ساختمان، قرارگاه خادمان اقامه نماز استان شود.

 

حجت الاسلام رضا احمدی فر گفت: عملیات احداث این ساختمان از سال 90 شروع شد و مجری طرح سازمان بسیج سازندگی بود که توانست پس از سه سال ساختمان را آماده بهره برداری کند.

 

وی عنوان کرد: با افتتاح ساختمان ستاد اقامه نماز خراسان شمالی وظیفه ما برای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در استان سنگین تر شده است.

 

تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به مناسبت سالروز سفر رهبری به استان خبر داد.

 

هاشم شیرازیان اظهار کرد: 315 میلیون ریال اعتبار به منظور تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی صرف شده است.

 

وی با بیان اینکه در همین راستا 19 کانون روستایی و جدید التأسیس در استان خراسان شمالی تجهیز شدند، اضافه کرد: این تجهیزات شامل 30 قفسه، 22 میز مطالعه، 88 صندلی و 3 هزار و 500 جلد انواع کتاب اعلام کرد.

 

شیرازیان با اشاره به اینکه این تجهیزات برای توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در اختیار این کانون‌ها قرار گرفت، افزود: از این تعداد، 9 کانون در شهرستان بجنورد و پنج کانون در شهرستان شیروان قرار دارند که از این تجهیزات برخوردار شدند.

 

مسؤوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: جاجرم، اسفراین، راز و جرگلان به تفکیک به یک کانون تجهیز شده و همچنین در شهرستان‌های جاجرم، اسفراین و رازوجرگلان نیز به تفکیک هر کدام دارای یک کانون شدند./9314/203/ب3

 

ارسال نظرات