۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۵۰۴۹
رییس جامعه اساتید حوزه علمیه فارس خبر داد؛

نخستین همایش جامعه اساتید حوزه علمیه فارس در اول محرم الحرام برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه اساتید حوزه علمیه فارس با بیان این‌که نخستین همایش جامعه اساتید حوزه علمیه فارس در اول محرم الحرام برگزار می‌شود، گفت: در این همایش بزرگانی همچون آیت الله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز و آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده خبرگان رهبری حضور خواهند داشت.
کلانتري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری، رییس جامعه اساتید حوزه علمیه فارس و عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در نشست خبری که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد، گفت: استان فارس چون حدود 50 حوزه علمیه برادران و خواهران را دارد، طبیعی است که جمع قابل توجهی مشغول به تعلیم و تربیت هستند.
 
وی ادامه داد: کاستی هایی برای حوزه فارس وجود داشت به ویژه برای اساتید و نبود و فقدان یک تشکل برای حوزه های علمیه که همین دغدغه ها باعث شد که تشکلی تحت عنوان جامعه اساتید حوزه علمیه فارس تشکیل شود.و این تشکل تا کنون جلسات زیادی را داشته است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: اهداف و برنامه های مهم این تشکل بدین شرح است:کمک به تقویت حوزه علمیه از طریق شناسایی و جذب طلاب و نخبگان حوزوی و تلاش جهت ارتقاع سطح علمی و فکری آنان است.
 
وی در ادامه بیان کرد: هدف شناسایی شبهات دینی و اهتمام به پاسخگویی آنان و مقابله با متعدیان به حریم دین و مذهب در قالب کنفرانس و صدور بیانه است و تشکیل نشستهای علمی جهت جهت اظهار نظر در مسائل علمی و تبیین آنها است وراه اندازی مرکز پژوهشی علوم اسلامی در راستای تحقق اهداف فوق است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری ادامه داد: دیگر اهداف این تشکل چاپ و انتشار و ارائه مقالات علمی در راستای اهداف ذکر شده و کمک به تقویت و توسعه ارتباط میان حوزه و دانشگاه و تعامل آنها از جمله اهداف مد نظر این تشکل حوزوی است.
 
وی در ادامه تبیین کرد: در رابطه با کمک به اهداف و توسعه و تعامل میان حوزه و دانشگاه اقدام به تشکیل کارگروه اساتید حوزه و دانشگاه به هدف تحقیق و تدوین علوم انسانی و اسلامی کردیم و می‌دانید که مهمترین نیاز جامعه امروز متون و دروسی بر اساس اسلام است که این کار گروه در این زمینه تا حالا کارهای خوبی را انجام داده است.
 
رییس جامعه اساتید حوزه علمیه فارس ادامه داد: نخستین همایش جامعه اساتید  و مجمع عموی اساتید حوزه علمیه استان فارس که از مدت‌ها پیش برای آن برنامه ریزی شده است، در محرم الحرام به تاریخ 23 مهرماه 94 ساعت 8:30 تا 12 در مصلای نماز جمعه شیراز (مسجد شهداء سابق) سالن اجتماعات  برگزار می‌گردد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری در پایان گفت: بیش از صد نفر از اساتید استان به این همایش دعوت شده اند و شخصیت‌هایی از جمله آیت الله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده خبرگان رهبری به این همایش دعوت شده اند./839/202/ب2
ارسال نظرات