۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۹۵۱۱۷
با تعویض پرچم گنبد؛

حرم رضوی به استقبال ماه محرم می‌رود

خبرگزاری رسا ـ مراسم استقبال از ماه محرم الحرام در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) با حضور هیئات مذهبی و آیین تعویض پوش گنبد رضوی برگزار می شود.
مراسم استقبال از ماه محرم در حرم مطهر  رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حرم مطهر رضوی امروز با حضور هیئات مذهبی که مزین به پرچم متبرک حرم رضوی هستند، به استقبال محرم الحرام و ایام سوگواری سالار شهیدان می رود.

 

این مراسم ساعت 15:30 تا 17 در صحن انقلاب اسلامی همراه با مرثیه سرایی و عزاداری ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) برگزار می شود.

 

همچنین بارگاه منور امام رضا(ع) طی آیین سنتی صلاة خوانی به همراه تعویض پرچم گنبد منور و پوش ضریح مطهر رضوی سیه پوش می شود.

 

در این مراسم که ساعت 15:30 در صحن آزادی صورت می گیرد حجت الاسلام حلوائیان به سخنرانی و ذاکرین اهل بیت به مرثیه سرایی می پردازند.

 

بر اساس این گزارش ویژه برنامه های سوگواری سالار شهیدان اباعبدالحسین(ع) و یارانشان از ساعات ابتدایی اولین روز محرم در صحن و سرای حریم رضوی برگزار می شود.

 

مراسم اولین روز محرم همزمان با پنجشنبه 23 مهرماه در جمع عزاداران حسینی بارگاه رضوی، همراه با مرثیه سرایی، قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجت الاسلام حلوائیان ساعت 6 بامداد در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه ای که ساعت 9:15 تا 13:15 روز پنج شنبه در رواق امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است، به ایراد سخنران می پردازد.

 

برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت 17:45 تا 20:30 از دیگر برنامه هایی حرم رضوی است که با سخنرانی حجت الاسلام شریعتی تبار، امام جمعه سابق شهرستان تربت حیدریه همراه با قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی و ذاکران اهل بیت(ع) همراه است./1308/203/ب3

ارسال نظرات