۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۹۵۳۶۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت:

اعزام 180 مبلغ دینی به شهرستان بافت

خبرگزرای رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت از اعزام قریب به 180 مبلغ دینی در محرم امسال به شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر خبر داد.
اعزام مبلغين ماه محرم به نقاط مختلف کشور

حجت الاسلام طاهر آقا ملایی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مبلغان اعزامی به مساجد شهر و روستا شامل روحانیون بومی، مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دفتر هجرت هستند که در ایام ماه محرم در این روستاها و شهرستان ها مستقر شده اند.

 

وی با بیان این که طی جلسه ای از مبلغان دینی در این شهرستان خواستار شده ایم که به مباحث بصیرت حسینی و آرمان خواهی و بررسی مسائل روز از جمله ماهواره، فضاهای مجازی و رابطه ها بپردازند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافت بیان کرد: این تعداد مبلغ دینی در ایام محرم به مساجد و هیئت های مذهبی جهت انتقال مفاهیم ارزشی و دینی به مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام آقا ملایی فضا سازی ارادتمندان به پیامبر واهل بیت (ع) در روستاها و شهرها را نشانه عمق دین داری و ارادت مردم به سید و سالار شهیدان دانست و اظهار کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) نباید به مسائل خرافه و ابزار و وسایل موهن و خالی از اصالت و سند دینی آلوده شود و با برنامه ریزی های که انجام شده امسال در هیئت های عزاداری این شهرستان از نمادهای همچون علم، طبل و دهل استفاده نمی شود.

 

رییس اداره تبلیغات شهرستان بافت در ادامه خاطرنشان کرد: از هیئت های عزاداری خواستار برگزاری مراسمات ماه محرم همراه با سخنرانی شده ایم که این مراسمات تنها باشور حسینی همراه نباشد بلکه شعور حسینی در این مراسمات نیز موج زند.

 

وی با تاکید بر این که شعار خدا وامام حسین (ع) در ماه محرم نماز است، یادآور شد: در برگزاری مراسمات ماه محرم عزاداران باید به نماز جماعت اهمیت دهند که این امر ازهمه موارد ارزشی بیشتر ی دارد وبه آن تاکید زیادی شده وچنانچه آن حضرت می فرمایند«من تشنه نماز هستم».

 

حجت الاسلام آقا ملایی بیان کرد: مجالس عزادرای مربوط به محرم باید آگاهی بخش، تحریک آفرین واحیاگر روح حماسه، شجاعت و دین مداری باشد تامردم از این مجالس خسته نشوند.

 

وی با بیان این که مداحان و سخنوران و مبلغان دینی و مذهبی در ماه محرم و صفر به ویژه دهه عاشورا باید سفیر دینی باشند، ابراز کرد: باید در این ایام چهره زیبا و نطق شیرین و حکیمانه اهل بیت (ع) را به مردم به ویژه نسل جوان معرفی کرد و از شعرها و سخنرانی های دروغین پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام آقا ملایی با بیان این که مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم هر سال با شور خاص توسط عزاداران حسینی در بافت انجام می شود، یادآور شد: اعزام این مبلغین دینی با هدف تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین مردم به ویژه نسل جوان است و برنامه های عزاداری در تمام نقاط این شهرستان تا ساعت 22 شب خواهد بود.

 

حجت الاسلام آقا ملایی نظارت و هدایت عزاداری ها، پرهیز از خرافه پرستی، تبیین مباحث امر به معروف و نهی از منکر، مباحث جمعیتی، اقتصاد مقاومتی، تبیین نشانه های ظهور، تشکیل حلقه های معرفت و تبلیغ چهره به چهره را از دیگر فعالیت های مبلغان دینی در این مناطق تبلیغی عنوان کرد./972/302/ب3

ارسال نظرات