۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۵۶۰۶
استاد حوزه علمیه:

مجالس عزاداری عرصه بهانه دادن به دست دشمنان نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی خواستار بهانه ندادن به دست مشرکان و منافقان شد و گفت: نباید در نوحه‌ها و روضه‌ها مطالب و کلماتی گفته شود که موجب خدشه دار شدن احساسات شود؛ زیرا که دشمنان منتظر بهانه هستند و چه بهانه‌ای از این بالاتر.
عزاداري محرم

حجت الاسلام رضا قاسمی استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: امام حسین(ع) اقیانوس بیکران فضیلت است و بهره بردن از آن همت والایی می‌طلبد.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیشوایان ما مصداق تمام زیبایی های اخلاقی و الگوهای پاکی و انسانیت هستند که از میان آنها سیدالشهدا اقیانوس فضایل خاصی را به خود اختصاص داده است.

 

وی بیان کرد: حرمتی که امام حسین (ع) در بحث ایمان، عصمت و دریافت حقایق وحی دارند هم پایه پیامبر و انبیا است و بنابر همین اوصاف است که پیامبر می فرمایند حسین از من است و من هم از حسین هستم.

 

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به آیات و روایات، امام حسین را از آنِ تمامی مسلمین دانست و افزود: خداوند منان در قرآن می‌فرماید بگو من از شما هیچ اجری جز محبت اهل بیتم نمی‌خواهم در این آیه منظور از محبت اهل بیت این است که وقتی آنها شاد هستند ما هم شاد باشیم و در ناراحتی آنان ما نیز غمگین باشیم و این مختص به شیعه نیست بلکه تمام مسلمین باید اینگونه باشند.

 

وی خواستار بهانه ندادن به دست مشرکان و منافقان شد و عنوان کرد: نباید در نوحه‌ها و روضه‌ها مطالب و کلماتی گفته شود که موجب خدشه دار شدن احساسات شود؛ زیرا که دشمنان منتظر بهانه هستند و چه بهانه ای از این بالاتر.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب سه مطلب را برای ما روشن می کند اولا اندیشمند بودن مقام معظم رهبری و تدابیر هوشمندانه ایشان در مقابله با نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمن، ثانیا تذکری جدی به داخل از باب اینکه عده‌ای سهل اندیش هستند که تحت تاثیر تبلیغات استکبار جهانی قرار گرفته اند و بدون هیچ تحلیلی بحث رابطه با آمریکا را مطرح می کنند؛ در حالی که امریکا شیطان بزرگ است و همیشه خواهد بود مذاکره با آمریکا راه نفوذ آنان را باز خواهد کرد پس نه تنها نفعی ندارد بلکه ضررهای زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: سومین مطلب هشدار به خارج بود از این جهت که به آنها بفهمانند که نظام و ملت بزرگ ایران اگر چه ممکن است یک سری اعمال تاکتیکی مثل مذاکره را انجام دهد اما هیچ‌گاه از خط و مشی انقلاب عبور نخواهد کرد./831/302/ب1

ارسال نظرات