۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۶۸۶۳
آیت الله علما:

عرش خدا، قلب انسان مؤمن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما در جمع مدیران و مسؤولان استان کرمانشاه، گفت: انسان باید پیوندی الهی با خدای متعال داشته باشد زیرا عرش الله قلب انسان مؤمن است.
آيت الله علما جلسه اخلاق آيت الله علما جلسه اخلاق آيت الله علما جلسه اخلاق آيت الله علما جلسه اخلاق آيت الله علما جلسه اخلاق آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه درس اخلاق آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه ویژه مدیران استان صبح امروز در حسینیه مزار شهدای استان کرمانشاه برگزار شد.


آیت الله علما در جمع مدیران و مسؤولان استان کرمانشاه عنوان داشت: دنیایی که در آن در حال زندگی هستیم حکم ظرفی دارد، تمام عالم مظروف هستند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه افزود: در قرآن کریم سوگندهایی در ظرف مکان و زمان وجود دارد، خداوند متعال در عین این که لامکان است اما جایگاهی مشخص برای خود دارد، در کتب روایات نیز به این مهم بارها اشاره شده است.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: برای خداوند جایگاهی روی زمین وجود دارد از این رو باید واقعه و خانه خداوند را یافت و با تمام وجود آن را درک کرد تا بتوانیم به قرب الهی دست پیدا کنیم.


امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: عرش خداوند متعال، قلب انسان مؤمن است از این رو خداوند به قلبی که سرشار از ایمان و اخلاص باشد نظر می کند، هر چه می توانیم خود را به خدای سبحان نزدیک کنیم و پیوندی الهی داشته باشیم.


آیت الله علما با اشاره به سرانجام انسان ها در روز قیامت تصریح کرد: در جهان آخرت قلبی که سلیم و تسلیم خداوند متعال است، خریدار است و مال و دنیا سودی به حال انسان ها ندارد، تا می توانیم باید توشه خود را مملو از اعمال نیک و صالح کنیم.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه عنوان داشت: باید با تمام وجود مؤمن به درگاه الهی شویم، اگر به چنین ظرفی دست پیدا کردیم خدای سبحان به بندگانش آگاهی، فرقان و بصیرت عطا می فرماید.


وی با اشاره به فضائل اخلاقی بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام راحل بیان و کلامش الهی بود، خود را از غیر خدا جدا کرده و همواره قلب و تصمیمش پیوندی ابدی با خداوند متعال داشت.


امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: سیدالشهدا(ع) نیز برای اینکه ظرف وجود انسان ها را تفسیر و معنا کند، در راه خداوند به شهادت رسید، ظرف وجودی سیدالشهدا بسیار گسترده بود و اعتنایی به کسی جز خداوند متعال نداشت از این رو با حرکت و قیام فوق العاده خود، سبب ماندگاری اسلام شد.


آیت الله علما در پایان اظهار داشت: سعی کنیم زمینه خدایی بودن را در خود ایجاد کنیم و جوهره وجود خود را به خدای سبحان و ائمه اطهار علیهم السلام پیوند زنیم و وظایف معنوی خود را ملکوتی گردانیم آن وقت است که پروردگار به بندگانش سعادت را عنایت خواهد کرد./857/202/ب1

ارسال نظرات