۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۶۹۰۷
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی:

تهدیدات دشمن بر حوزه زیستی و سایبری متمرکز شده است

خبرگزاری رسا ـ بابایی با بیان این که رویکرد تهدیدات دشمن اکنون در حوزه زیستی و سایبری تمرکز یافته است، گفت: متأسفانه تاکنون اقدامات مؤثری در حوزه تهدیدات زیستی انجام نشده است.
پدافند غير عامل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمیدرضا بابایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی صبح امروز در نشستی خبری از راه اندازی قرارگاه سایبری استان خبر داد و گفت: این قرارگاه که اکنون به صورت غیررسمی فعالیت دارد، از دستگاه های دست اندرکار فضای مجازی کشور تشکیل شده و ریاست آن بر عهده استاندار است.

 

وی با اشاره به آغاز به کار رسمی این قرارگاه از سال آینده، افزود: این قرارگاه کلیه اقدامات سایبری استان را رصد و نقاط ضعف را متذکر می شود.

 

بابایی در ادامه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل از دیدگاه قرآن کریم، سیره ائمه اطهار(ع) و رهبر معظم انقلاب، به اقدامات یک سال اخیر پدافند استان اشاره و تصریح کرد: برگزاری مسابقات برای مخاطبان مختلف، ارسال پیامک های آگاه سازی نسبت به پدافند غیرعامل برای نخبگان، فعالان فرهنگی، علمی و سیاسی و اکران تیزرهایی در سطح شهر از جمله اقدامات پدافند استان جهت آشناسازی مخاطبان عمومی جامعه با اهداف پدافند غیرعامل است.

 

تمرکز رویکرد تهدیدات دشمن در حوزه زیستی و سایبری

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با بیان این که رویکرد تهدیدات دشمن اکنون در حوزه زیستی و سایبری تمرکز یافته است، اضافه کرد: متأسفانه تاکنون اقدامات مؤثری در حوزه تهدیدات زیستی انجام نشده است اما این تهدیدات در کارگروه بهداشت پدافند غیرعامل استان، احصا و جهت پیشگیری از حوادث و اتفاقات تدابیر لازم اندیشیده شده است.

 

وی، رصد آسیب پذیری دستگاه های اجرایی نسبت به تهدیدات سایبری دشمن، اجرای مانور در دستگاه های مختلف به منظور ایمن سازی در قبال تهدیدات نظامی و برگزاری دوره آموزشی جهت دستگاه های و فرمانداری های استان را از دیگر اقدامات پدافند غیرعامل در یک سال گذشته استان برشمرد.

 

بابایی همچنین، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با جانبازان، رزمایش اتصال برق اضطراری، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و همایش سایبری را از برنامه های هفته پدافند غیرعامل در خراسان رضوی عنوان کرد.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و نقش بازدارندگی آن، خاطرنشان کرد: هر یک از طرح های عمرانی و پروژه های کلان(خصوصی و دولتی) استان که فاقد پیوست پدافند غیرعامل باشند مجوز فعالیت دریافت نخواهند کرد. همچنین از سال جاری ساختمان های بالای چهار طبقه موظف به رعایت مبحث 21 مقررات ملی ساختمان هستند.

 

گفتنی است چهارم تا دهم آبان ماه به عنوان هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل نامگذاری شده که شعار این هفته در سال جاری «پدافند غیرعامل؛ مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» معرفی شده است./930/203/ب1

ارسال نظرات