۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۹۷۵۳۵
استاد حوزه علمیه:

مصونیت جامعه اسلامی در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام اصلانی گفت: امروز بر همه مسلمانان واجب است از ولایت فقیه پیروی کنند تا آسیبی به جامعه اسلامی نرسد.
حجت الاسلام اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه دوم آبان ماه در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری ضمن تسلیت شهادت سید الشهدا امام حسین(ع) و با اشاره به اینکه همه عالم در سوگ و غم مصیبت عظیم سید و سالار شهیدان است، گفت: خداوند می‌فرماید ای پیامبر(ص) به امت خود بگو من شما مردم را یک نصیحت می‌کنم شما برای رضای خدا قیام کنید؛ قیام برای خدا یک رسالت آسمانی و الهی بوده و انبیا، امامان و مومنان اهل قیام برای رضای خداوند بودند.‌

 

وی افزود: در قرآن ذکر شده است لازم نیست در قیام برای الله عده، کثیر باشید بلکه تک‌تک و دونفری هم می‌شود برای خدا قیام کرد آن چیزی که در قیام برای ‌الله اهمیت دارد رضای خدا و باور داشتن به خداوند است.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام راحل تنها برای رضای خدا قیام کرد و در وصیت نامه خویش با اشاره به حدیث ثقلین هدف قیام خود را بیان می‌کند و حدیث ثقلین را به عنوان منشور نجات بشریت که پیامبر(ص) قبل از وفات خود آن را بیان فرمودند نام می‌برند.

 

حجت الاسلام اصلانی بیان داشت: حدیث ثقلین که پیامبر(ص) فرمودند اگر به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک کنید هرگز منحرف نمی‌شوید را شیعه و سنی به صورت متواتر نقل کرده‌اند.

 

وی افزود: اگر امروز حزب الله لبنان با رهبری سید حسن نصرالله حمایت می‌شود و زیر بار زور رژیم صهیونیستی و استکبار غرب نمی‌رود به دلیل تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: پیامبر(ص) قبل از درگذشت خود می‌دانستند چه اتفاقی برای امت پیش خواهد آمد به همین دلیل بیان فرمودند قرآن و اهل بیت(ع) باهم هستند و هرگز از هم جدا نمی‌شوند.

 

حجت الاسلام اصلانی بیان کرد: اهل بیت(ع) هر دو یک حقیقت هستند و قرآن ناطق حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) بوده و آنان می‌توانند قرآن را تفسیر کنند زیرا اهل بیت(ع) و قرآن کریم هر دو یک حقیقت بوده و هیچ افتراقی بین آنان وجود ندارد.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) تنها کسی بود که در خانه کعبه به دنیا آمد و قبل از اینکه قرآن بر پیامبر(ص) نازل شود ایشان برای پیامبر(ص) قرآن قرائت کردند؛ حتی شاعران نیز در شأن حضرت علی(ع) می‌گویند علی(ع) تو چه کسی هستی که همه جمال و جلال در تو تجلی کرده است.

 

استاد حوزه علمیه گفت: امروز دشمنان اسلام مانند صهیونیسم، آمریکا و آل سعود به هر جنایتی در سوریه و دیگر کشورهای اسلامی دست می‌زنند و به عنوان خادم الحرمین حجاج را به عمد به خاک و خون می‌کشند ولی دوستداران اهل بیت(ع) هیچ ترس و وحشتی از دشمنان اسلام ندارند.

 

وی افزود: امروز مردم سوریه به عنوان حقوق بشر از خانه‌های خود آواره می‌شوند و اسرائیل داعش را برای جنایت در منطقه به وجود آورده و تکلیف مسلمانان این است که این بت را در منطقه نابود کنند.

 

حجت الاسلام اصلانی تصریح کرد: جهاد برای اولیای خدا دری از درهای بهشت است و تبعیت از ولایت فقیه برای همه مسلمانان حهان اعم از مرجع تقلید و مردم واجب است؛ از آیت الله حق شناس سوال می‌شود از مراجع اعلم کیست ایشان بیان می‌کنند ببینید علم دست کیست؟

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: امروز بر همه مسلمانان واجب است از ولایت فقیه پیروی کنند تا آسیبی به جامعه نرسد زیرا امام راحل فرمودند حفظ حکومت اسلامی از جان امام زمان(ع) مهم‌تر است چرا که در روز عاشورا امام حسین(ع) جان خود را داد تا اسلام زنده بماند./813/202/ب1

ارسال نظرات