۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۹۷۶۴۷

برگزاری گفتمان دینی «محرم» در شهرستان فراشبند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فراشبند از برگزاری گفتمان دینی با موضوع «محرم» در این شهرستان خبر داد.
گفتمان ديني

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سیدنعمت‌الله حسینی‌نژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فراشبند، از اجرای گفتمان دینی با موضوع «محرم»، در محل دبیرستان امیرکبیر شهرستان فراشبند خبر داد.

 

وی با بیان اینکه عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین مصادیق بزرگداشت شعائر الهی و نشانه خشیت دل‌هاست، گفت: یقیناً یکی از مهم‌ترین امتیازات جامعه شیعه، برخورداری از چشمه پر فیض نورانیت و معنویت عاشور است.

 

حسینی‌نژاد ادامه داد: این چشمه جوشان از نخستین روزی که موضوع یادمان مصیبت سیدالشهدا(ع) و یارانش مطرح شد جریان یافت و تا امروز همچنان جاری است و پس از این هم ادامه خواهد داشت.

 

رییس تبلیغات اسلامی فراشبند عنوان کرد: البته به نظر می‌رسد که شناخت دلایل عزاداری برای امام حسین(ع) نخستین گام در راه تأمین اهداف بلند این سنت مهم و سرنوشت‌ساز پیروان اهل بیت(ع) است زیرا عزاداری بدون معرفت نه تنها ارزشی ندارد بلکه چه بسا به زیان اهداف اصلی این حرکت ارزشمند نیز باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر پایه روایتی در رهنمودهای امام علی (ع) به کمیل چنین آمده است: «ما من حرکة الا و انت محتاج فیها الی معرفة؛ هیچ رفتار و حرکتی نیست، مگر این که تو در آن به شناخت نیازمندی» به همین دلیل لزوم برپایی گفتمان‌های مذهبی در خصوص برپایی مراسم‌های مختلف دینی بسیار ضروری است./839/102/ب1

ارسال نظرات