۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۹۷۹۵۳
عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

صحیفه سجادیه یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین کتب شیعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: : صحیفه سجادیه بعد از قرآن کریم و نهج‌البلاغه جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب شیعه بین علما به شمار می‌رود؛ علامع امینی می‌فرماید اگر همه کتاب‌هایی که بشر نوشته است را به دریا بریزند و تنها این کتاب باقی بماند برای هدایت بشر در دنیا و آخرت کفایت است.
297953

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی، عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی و از خطبای مشهور شامگاه دوشنبه چهارم آبان ماه در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید الساجدین امام زین العابدین(ع)، با اشاره به شخصیت امام سجاد(ع)، گفت: امامت امام سجاد(ع) به مدت 34 سال به طول انجامید، امامت ایشان در سخترین دوران بنی امیه قرار داشت.

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که امام سجاد(ع) به امامت رسیدند بنی‌امیه در صدد سرکوبی نهضت‌ها و قیام‌هایی بودند که بعد از واقعه عاشورا توسط گروه‌های مردمی رخ می‌داد که همه آن قیام‌ها توسط یزید سرکوب می‌شد، اما سیاست امام بر اساس حفظ اسلام و زنده نگاه داشتن واقعه کربلا و ابداع امامت بود.

 

حجت الاسلام اصلانی بیان داشت: سیاست امام سجاد(ع) در غالب دعا و نیایش بود که با روش و تاکتیک خاصی همراه بود تا بدین وسیله امامت و پیام خود را به مسلمانان برساند.

 

وی با اشاره به کتاب صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین(ع)، بیان کرد: صحیفه سجادیه بعد از قرآن کریم و نهج‌البلاغه جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب شیعه بین علما به شمار می‌رود؛ علامع امینی می‌فرماید اگر همه کتاب‌هایی که بشر نوشته است را به دریا بریزند و تنها این کتاب باقی بماند برای هدایت بشر در دنیا و آخرت کفایت است.

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معارف توحیدی قرآنی و اخلاقی و همچنین مساله جهاد به طور کامل در صحیفه سجادیه ذکر شده طوری که کسی فکر نمی‌کند پیرامون دعا ابعاد جهاد نیز ذکر شود.

 

حجت الاسلام اصلانی گفت: بسیاری از عالمان شرح‌های بسیار سنگین همانند مکارم الاخلاق را نوشته‌اند اما متأسفانه مردم از این کتاب به عنوان حاشیه استفاده می‌کنند.

 

وی ابراز کرد: امام سجاد(ع) در دوره امامتش با تربیت شاگردان و غلامان خود، خدمت بسیار بزرگی به اسلام کرد ایشان در طول عمر مبارکشان 50 هزار غلام را خرید و تربیت کرد و سپس به جامعه تزریق می‌کرد و این تاثیر بسیار خوب و مهمی در جامعه داشت.

 

عضو فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نقش دعا در جامعه اسلامی بسیار مؤثر است و فرهنگ دعا در میان اهل‌بیت(ع) بسیار غنی بوده است؛ مخاطب دعا و نیایش خداوند متعال است اما حدیث و روایات مخاطبانشان ما مردم هستیم./813/202/ب2

ارسال نظرات