۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۸۰۲۹
نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

دستگیری از فقرا با رعایت حرمت و شأن آنها انجام شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: حرمت و شان نیازمندان و فقرا در دستگیری از آنها باید رعایت شود.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امروز در دیدار با معاون کمیته امداد و مدیران ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی در سفر به کرمان افزود: یکی از عوامل عقب‌ماندگی ما و در نتیجه به وجود آمدن مشکلات عدیده، عدم آشنایی با مسائل شرعی به ویژه در حوزه مالی است.

 

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه احیای زکات تصریح کرد: برای همیشه نمی‌توان جامعه را با کمیته امداد اداره کرد، در نهایت باید به مرتبه‌ای از رشد اقتصادی و مالی برسیم که هر خانواده نیاز خود را تامین کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی باید علاوه بر فعالیت‌های عام‌المنفعه، بخشی از کارها را نیز بر اصل اشتغال خانواده‌ها قرار دهد تا فقر برای همیشه از کشور امام زمان(عج) ریشه‌کن شود.

 

امام جمعه کرمان با تاکید بر رعایت حرمت و شان نیازمندان و فقرا در کمک‌رسانی به آنها خاطرنشان کرد: اگر کاری برای فقرا و نیازمندان انجام می‌شود، باید با تکریم شخصیت آنها باشد تا ناخواسته موجب تحقیر فردی نشویم.

 

وی یادآور شد: امام خمینی دغدغه و دلسوزی فراوانی برای نیازمندان و فقرا داشتند و همواره از آنها پشتیبانی و حمایت می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری اظهار داشت: مسأله خمس مال نیز باید همانند زکات ترویج شود، کمتر دیده می‌شود که متمکنان ما سال خمسی داشته باشند و این واجب الهی را رعایت کنند.

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: اگر احکام شرعی از جمله پرداخت زکات و خمس در جامعه ما رعایت شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی و فقر جامعه برطرف می‌شود و مسأله پرداخت خمس باید توسط مراجع اعزام مورد تاکید قرار گیرد که مطمئنا تاثیرگذاری بسیاری دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گفت: همه احزاب و گروه‌های سیاسی برای انتخابات وارد میدان می‌شوند و باید دقت داشت تا افراد باسواد، اهل دین و تقوا و متفکر را انتخاب کرد.

 

وی بیان داشت: افرادی که تنها به تبلیغات گسترده می‌پردازند، نمی‌توانند گرهی از مشکلات مردم باز کنند و گاها می‌بینیم که در مجلس شورای اسلامی مطالبی مطرح می‌شود که شایسته نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری ابراز کرد: افراد افراطی در هر رده و مقامی که قرار داشته باشند از جمله قوه مجریه، مقننه منشا ضرر هستند، بنابراین باید با بصیرت و آگاهی، اهل فکر و تقوا روی کار آورده شوند./9709/202/ب3

 

ارسال نظرات