۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۱۷۹
سردار باقرزاده:

جایگاه شهدای گمنام همانند خیمه امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح جایگاه شهدای گمنام را همانند خیمه امام حسین(ع) خواند و گفت: شهدا حالتی همچون ستارگان دارند و باید نسبت به آنها معرف وجود داشته باشد.
سردار سيدمحمد باقرزاده ، فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح سردار سيدمحمد باقرزاده ، فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، شامگاه سه شنبه(5 آبان ماه) در سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به این که مرقدهای شهدای گمنام در دانشگاه ها، سند شرافت جامعه دانشگاهی است، ابراز داشت: باید قدر این گروه را دانست و در راستای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت استفاده کرد.

 

وی با تأکید براین که وابستگی به فرهنگ شهادت مخصوص به قشر خاصی نیست، اظهار داشت: راه شهدا در حقیقت راه امام حسین(ع) است و حضرت در این مسیر افرادی را جذب کردند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که جایگاه شهدای گمنام همانند خیمه امام حسین(ع) است، بیان داشت: شهدا ستاره های هدایت هستند اما هر کسی با استفاده از آنان نمی تواند مسیر را پیدا کند؛ امام کاظم(ع) و به نقل دیگر عیسی بن مریم(ع) در حدیثی فرمودند که همه مردم ستاره ها را می بینند اما راه را پیدا نمی کنند مگر آنکه مقصد و محل نزول آنان را بشناسند.

 

سردار باقر زاده با اشاره به این که شهدا حالتی همچون ستارگان دارند و باید نسبت به آنها معرفت وجود داشته باشد، گفت: اصل برپایی یادواره شهدا برگرفته از فرهنگ قرآنی است؛ قرآن دستور داده که از انبیا و پیروان آنها باید یاد شود و بنابراین شهدا به عنوان پیروان رسولان الهی بایستی از آنها یاد شود.

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح یادآور شد: در چند سال گذشته رهبری پیامی دادند مبنی براین که بنده نگران این هستم نکند یادواره های شهدا تکراری و کم اثر شود؛ انسان باید در این زمینه بلند همتی داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که در یادواره شهدا به دو موضوع اساسی باید توجه کرد، افزود: نخست، تلاش برای معرفت به اهداف شهدا و دیگری تلاش در جهت پیگیری اهداف شهدا که باید به این دو توجه ویژه کرد.

 

این مقام مسؤول امر به معروف و نهی از منکر را از مسلمات حرکت در مسیر شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: در روایات از جهاد در برابر عبادات همانند دریایی در برابر آب دهان تعبیر شده و در مراتب بالاتر، امر به معروف و نهی از منکر نسبت به جهاد نیز چنین وضعیتی دارد.

 

سردار باقر زاده با بیان این که همه نهضت عاشورا و امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: میان امر به معروف و نهی از منکر و در مقابل موعظه، سخنرانی و ارشاد تفاوت وجود دارد و آگاه کردن جاهل و ارشاد آن بر این مسأله مقدم است.

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: همه حرکات انسان باید برخوردار از معرفت باشد و اگر شخصی را به اسلام دعوت می کنیم بایستی همراه با این مهم قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ ابراز داشت: در زمان هایی نفوذ مقدمه هجمه عمومی است؛ با نفوذ تهاجم دشمن گسترده خواهد شد؛ اکنون نیز با مذاکره با آمریکا باز هم بیشتر باید پرچم دشمن را آتش زد؛ چراکه بیش از گذشته طمع نکند./9453/202/ب1

ارسال نظرات