۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۹۸۲۲۵
سخنران حرم رضوی:

اصرار بر گناه فسق آور است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: با تکرار گناه قبحش ریخته می شود و منجر به اصرار می شود، اصرار بر گناه فسق آور است و هدایت انسان فاسق که به طور آشکارا و علنی گناه می کند، غیر ممکن یا بسیار سخت است.
حجت الاسلام محمد جمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جمالی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی حرم رضوی ویژه محرم الحرام در رواق امام خمینی با شرح فرازهایی از صحیفه سجادیه اظهار کرد: از هم نشینی با کذاب بپرهیزید؛ کذاب یعنی کسی که خیلی دروغ می گوید، رفاقت با کذاب ظاهری است و باطن ندارد، آن قدر بر کذبشان مصمم هستند که برایتان دور را نزدیک و نزدیک را دور، خوب را بد و بد را خوب، خائن را خادم جلوه می دهد.

 

وی با بیان این که  همت کنید دروغ  وارد زندگی تان نشود، تصریح کرد: زندگی کسی که با کذاب هم نشینی کند لطمه می بیند، این لطمات را قضا و قدر الهی ندانید، زیرا خداوند تقدیر کسی را بد ننوشته بلکه این خود ما هستیم که آن ها را تغییر می دهیم.

 

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: با فاسق نیز رفیق، هم نشین و همسفر نشوید زیرا آدم فاسق تو را یه لقمه ای می فروشد، اصل رفاقت کمک، یاری و رفع مشکلات هم است این از فلسفه های رفاقت است که در برخورد اجتماعی یارگیر باشید.

 

وی بیان کرد: از نشانه های شیعه واقعی این است که جاذبه اش از دافعه اش بیشتر باشد، این توصیه ائمه است که ما را یاری کنید و مردم را اخلاق، ایمان، علم تان به سوی خود جلب کنید و با برخورد های اجتماعی خود دین و امامتان را یاری کنید.

 

حجت الاسلام جمالی با بیان این که پس از ایمان و اعتقاد به مبدأ و معاد بهترین راه تربیتی عمل صالح و کار نیک است، اظهار کرد: خداوند برخی اعمال دینی را بر ما واجب کرده است و از این منظر بر ما منت نهاده که اعمال صالحه ای را بر ما فرض کرده و از اعمال بد بازداشته و انذار داده است.

 

وی افزود: زمینه آلوده شدن به گناه در همه افراد وجود دارد اما این خود انسان است که باید رفتارش را مدیریت کند و به اعمال صالح بپردازد و از گناه بپرهیزد زیرا جسم و روح انسان در بدو تولدش پاک بود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: نوزاد گاهی در خواب با دیدنش امامش لبخند می زند که از معصومیتش ناشی می شود، در آخرت از این نعمت ها از ما سوال می شود که شما را آنقدر پاک آفریدیم که شخصیت های قدیس را می توانستید ببینید.

 

وی با اشاره به این که گنهکار بر دو قسم است، مطرح کرد: عده ای تلاش می کنند که گناه نکنند اما نفس، شیطان و رفیق بد گاهی او را به سمت گاه سوق می دهند در این حالت خود نخستین نفر سرزنش کننده خویش است که به فرموده خداوند با توبه گناهان بخشیده می شود.

 

حجت الاسلام جمالی گفت: در صورتی که انسان از گناهش توبه نکند مرتکب تکرارش می شود، با تکرار گناه قبحش می ریزد و بر آن اصرار می ورزد و کار به جایی می رسد که گناه، معصیت و فساد را منکر می شود و آن گناه برایش به عملی عادی تبدیل می شود.

 

وی تصریح کرد: مذنب در لغت عرب به معنای کسی است که مرتکب گناه در خفا می شود اما به کسی که آشکارا و علنی گناه کند فاسق گفته می شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: اصرار بر گناه موجب فسق می شود و هدایت کسی که به فسق رسیده، غیر ممکن یا بسیار مشکل است./1308/202/ب1

ارسال نظرات