۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۹۸۲۵۳
آیت الله مظاهری:

اطاعت از پروردگار در عقاید و شعائر شیعه متجلی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: اطاعت از پروردگار در عقاید و شعائر شیعه متجلی است ولی مسأله اطاعت در عمل است که برخی افراد تابع خداوند و اهل بیت هستند و برخی دیگر از ایشان تبعیت نمی کنند.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در سخنرانی صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین جی برگزار شد، گفت: رضایت خداوند و اهل بیت(ع) در گرو اطاعت از ایشان است.

 

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه  به آیه «و حسن اولائک رفیقا» اشاره کرد و بیان داشت: مطیع خداوند و اهل بیت بودن انسان را در روز قیامت با خوبان محشور می کند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: اطاعت از پروردگار در عقاید و شعائر شیعه متجلی است ولی مسأله اطاعت در عمل است که برخی افراد تابع خداوند و اهل بیت هستند و برخی دیگر از ایشان تبعیت نمی کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع اطاعت در عقیده و عمل، ابراز داشت: ملازمتی بین اطاعت در عقیده و اطاعت در عمل وجود دارد که نبود یکی از این دو، وجود دیگری را بی اثر می کند.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: اگر ما مطیع خداوند و اهل بیت هستیم، باید شاکر خداوند باشیم ولی اگر از ایشان تبعیت نمی کنیم، باید هر چه سریع تر با یک توبه حقیقی به سمت اطاعت از ایشان باز گردیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با توجه به روایات معصومین خاطر نشان کرد: عاقبت به خیری انسان در گرو تقیّد داشتن به ظواهر شرعی یعنی جمع شدن محبت و متابعت در شخص است.

 

وی در پایان با سفارش دوستان اهل بیت به اطاعت از خداوند و اهل بیت گفت: درک لذت اطاعت از خداوند موجب دوری انسان از انجام معاصی می شود./867/پ202/ج

ارسال نظرات