۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۹۸۳۱
کارشناس سازمان اطلاعات سپاه مطرح کرد؛

جزییات دستگیری عوامل نفوذی دشمن در رسانه ها/ باز هم پای آمریکا و انگلیس در میان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزییاتی از شبکه متلاشی شده عوامل نفوذی دشمن در برخی رسانه های داخلی را تشریح کرد و گفت: این شبکه عمدتا به صورت هرمی فعالیت می کرد که عناصر آن به راس شبکه وصل بودند و حلقه ها نیز با همدیگر مرتبط نبودند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عاصف از کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سه شنبه شب در ارتباط زنده تلفنی با بخش گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اطلاعات جدید و تازه ای از دستگیری شماری از عوامل نفوذی دشمن در رسانه ها را تشریح کرد.

 

وی بیان داشت: در این پرونده مجموعه ای از مجرب ترین فعالان رسانه ای اپوزیسیون داخلی و خارجی تلاش داشتند با شبکه سازی از خبرنگاران داخلی جذب کنند و متاسفانه در این راستا به موفقیت هایی نیز دست پیدا کردند.

 

عاصف مساله مهم در این ماجرا را ادراک سازی برای افکار عمومی دانست و گفت: در داخل تلاش شد بخشی از فعالان رسانه ای را جذب خود کنند.

 

وی با بیان این که این پرونده ویژگی های خاصی داشت و به ظاهر غیر قابل شکست بود، اظهار داشت: اینها پوشش های مختلفی برای خود ایجاد کرده بودند، نوع دریافت مبالغ و پول هایی که تزریق می شد بسیار پیچیده بود و از طریق عناصر محدود برای شان تزریق می شد.

 

این کارشناس سازمان اطلاعات سپاه ادارک سازی و شبکه سازی توسط تئوریسن های رسانه ای غرب در داخل را از ویژگی های این شبکه متلاشی شده ذکر کرد.

 

وی گفت: اینها از سوی سرویس های جاسوسی آمریکا و هدایت دیپلماتیک کشور انگلستان انجام می شد، از طریق بنیادهای وابسته به وزارت خارجه هلند، انگلستان و سوئد تلاش کردند با شبکه سازی در داخل و جذب برخی نخبگان رسانه ای کار خود را انجام دهند.

 

عاصف افزود: برخی عناصر رسانه ای جویای نام را با فرایند بسیار پیچیده ای به خدمت گرفتند، اینها سعی می کردند با هماهنگی های سیاسی سنگین و حمایت اپوزسیون رسانه ای عوامل خود را هدایت و ساماندهی کنند.

 

عاصف درباره سرشاخه های این پرونده اظهار داشت: این شبکه عمدتا به صورت هرمی فعالیت می کرد که عناصر آن به راس شبکه وصل بودند و حلقه ها نیز با همدیگر مرتبط نبودند.

 

وی اظهار داشت: این عناصر به راحتی با تطمیع و دریافت مبالغ هنگفت قلم فروشی می کردند و با هدایت سرویس های خارجی مطلب علیه انقلاب و ارزش ها منتشر می کردند، یکی از کارهای آنها آلوده کردن برخی رسانه های داخلی بود.

 

کارشناس سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: آنها می خواستند برخی رسانه ها را به صورت هوشمند در اختیار خود بگیرند، برخی مقالات را به صورت همسو و مشترک منتشر کنند، هجمه علیه برخی نهادها را در دستور کار داشتند؛ زمینه سازی برای رخنه آمریکا در ایران در دستور کار اینها بود.

 

وی با بیان این که این شبکه گسترده است، اظهار داشت: همکاران ما دو سال است که به صورت مستقیم روی این شبکه کار می کنند، در این شبکه هدایت افکار عمومی داخلی و تغییر سبک زندگی را در دستور کار داشتند و متاسفانه در برخی نشریات خانوادگی نیز نفوذ کرده بودند.

 

عاصف افزود: اینها تلاش می کردند سبک زندگی برخی خانواده ها را تغییر دهند، بی بی سی یک موضوع را مطرح می کرد و آنها در اینجا آن را دنبال می کردند.

 

وی تصریح کرد: سعی داشتند با فریب و وعده های توخالی افرادی را جذب و شبکه سازی کنند و اقدامات خرابکارانه انجام دهند، برخی مؤسسات که مستقیما در این زمینه فعالیت داشتند شناسایی شده اند؛ سایت روز آنلاین برخی افراد را جذب کرده بود و سعی می کردند با مستعار نویسی خود را پنهان کنند.

 

کارشناس سازمان اطلاعات سپاه با اعلام این که شبکه گسترده ای از عوامل نفوذی دشمن در عرصه رسانه شناسایی شده اند، اعلام جزییات بیشتر در این خصوص را به آینده موکول کرد. /924/ 
 

ارسال نظرات