۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۵۵۴

شاهزاده روم به سینماهای ایران آمد

خبرگزاری رسا ـ فیلم پویانمایی (انیمیشن) شاهزاده روم یکی از آثار تحسین‌برانگیز سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سینماهای کشور به نمایش درآمد.
شاهزاده روم به سينماهاي ايران آمد

به گزارش خبرگزاری رسا، فیلم سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی حامد محمدیان، که از روز چهارشنبه 13 آبان در سینماها اکران شد، به زندگی مادر مکرم حضرت امام زمان(عج) می‌پردازد. با وجودی که طبق مقررات، آثار انیمیشن امکان حضور در بخش اصلی جشنواره فجر را ندارند، اما کیفیت «شاهزاده روم» در سطحی بالاتر از انیمیشن‌های ایرانی بود و این موضوع، برگزارکننده‌های جشنواره فجر را مجاب کرد که این اثر را در بخش خارج از مسابقه جشنواره بپذیرند.

 

«شاهزاده روم» پیش از این در چند کشور خارجی ازجمله لبنان و عراق نیز به نمایش در آمد. این فیلم، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های به نمایش درآمده در سینماهای لبنان در چند سال اخیر بوده است.

 

هادی محمدیان، نویسنده و کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» پیش از این در گفت‌وگو با کیهان درباره هدفش از خلق این اثر گفته بود: قصه فیلم، به خودی خود قابلیت دراماتیک بالایی دارد، خود من از دوران کودکی به این ماجرا علاقه‌مند شده بودم و یکی از آرزوهایم این بود که درباره آن یک فیلم بسازم.

 

ضمن اینکه ما قصد داشتیم با پرداختن به این موضوع پاسخی به مسائل روز جهان و اتفاقات تلخی که با هدف تفرقه میان پیروان ادیان در حال رخ دادن است بدهیم. چون «شاهزاده روم» قصه مشترک ادیان اسلام و مسیحیت است و احساس کردیم که پرداختن به این موضوع می‌تواند بین این دو دین، همزیستی و دوستی بیشتری برقرار کند.

 

همان‌طور که می‌دانید، مادر حضرت امام‌زمان(عج) نوه قیصر روم بوده و ابتدا مسیحی بودند./1330/د101/ف

 

ارسال نظرات