۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۰۷۲۴
دیپلمات فرانسوی:

گروه های تکفیری به ویژه داعش باید نابود شوند

خبرگزاری رسا ـ دیپلمات فرانسوی با بیان این که گروه های تکفیری به ویژه داعش دولت های دروغین ایجاد کرده اند، گفت: ما در خاورمیانه می توانیم به توافق برسیم اما مهم‌ترین مسأله فعالان غیر دولتی مانند داعش است که با جذب جوانان، اسم اسلامی برای خود انتخاب کرده و جنایت هایی را انجام می دهند.
داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، میشل فوشه، دیپلیماتیک فرانسوی، بعد از ظهر امروز در دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: من به عنوان استاد، دیپلمات و تبعه فرانسه می گویم که گروه های تکفیری به ویژه داعش باید نابود شود.

 

وی با بیان این که داعش است که دولت های دروغین ایجاد کرده اند، اظهار کرد: ما در خاورمیانه می توانیم به توافق برسیم اما مهم‌ترین مسأله فعالان غیر دولتی مانند داعش است که با جذب جوانان، اسم اسلامی برای خود انتخاب کرده و جنایت هایی را انجام  می‌دهند.

 

میشل فوشه با بیان این که مسأله ژئولپتیکی ایران قبل و بعد از برجام متفاوت است، تصریح کرد: منافع ملی، شرایط و جهت گیری برای هر کشوری دارای یک معنا است که در مذاکره باید به منافع مشترک رسید.

 

این دیپلمات فرانسه با اشاره به این که دیدگاه فرانسه نسبت به شرق متفاوت است، خاطرنشان کرد: نگاه اروپا و دنیا به ایران متفاوت شده است و مبارزه با گروه‌های تکفیریی از جمله مواردی است که در پساتحریم اتحادیه اروپا و ایران کار را بر روی آن باید گسترش دهند.

 

وی با بیان این که برای ما امنیت مسأله اول است، گفت: مسأله سوریه تبدیل به امنیت دائمی ما شده است و بین سرویس ها اطلاعاتی بین المللی و سوریه همکاری است.

 

این وزیر اسبق فرانسه با بیان این که گروه های غیر دولتی بین المللی است، اظهار کرد: این گروه ها متعلق به یک مرز نیست و القاعده یک برند شده است و  برند آن ها روی دکان های مختلف نصب شده است از جمله این فروشگاه ها در لندن و بروکسل وجود دارد./1310/202/ب2

ارسال نظرات