۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۱۰۲۴

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ وقف زمینی به ارزش 3 میلیارد ریال در برزک، اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان اصفهان، غباروبی حرم امامزاده ابراهیم(ع) و بی بی سکینه خاتون(س)، اجرای پروژه عمرانی در امامزاده شاه سید علی طحمورسات و ساخت ضریح جدید برای امامزاده نصر الدین محمد(ع) دیزیچه از اهم اخبار کوتاه استان اصفهان است.
اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام جعفر جنتی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان اظهار داشت: ششدانگ یک قطعه زمین مزروعی واقع در شهر برزک توسط واقف نیک اندیش تقی شریفی پور به ارزش 3 میلیارد ریال در شهر برزک وقف شد.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: واقف خیراندیش تقی شریفی پور با مراجعه به اداره اوقاف و امورخیریه کاشان ششدانگ یک قطعه زمین مزروعی خودرا وقف نمودند تا با این اقدام خداپسندانه همه ساله عواید حاصل از وقف به مصارف هزینه های روضه خوانی و عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) برسد.

 

 

حجت الاسلام جنتی در ادامه بیان کرد: ارزش وقف مذکور حدود 300 میلیون تومان بوده و واقف تولیت موقوفه را تا زمان حیات با خود قرارداده اند و پس از فوت ایشان تولیت موقوفه با متولی بعدی مهدی شریفی پور فرزند وی خواهد بود و پس از آن نسل در نسل ادامه خواهد داشت.

 

 

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان اصفهان

 

حجت الاسلام  سید محمد هادی روح الامینی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان همزمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی نیات واقفین نیک اندیش را نیز اجرا کرد.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا و براساس این که اجرای نیات واقفین نیک اندیش یک وظیفه و رسالت مهم بر دوش سازمان اوقاف و امور خیریه است این اداره نیز در طول دهه اول محرم موقوفاتی که نیات آن ها مربوط به روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) بود را اجرا نمود.

 

 

اجرای پروژه عمرانی در امامزاده شاه سید علی طحمورسات

 

حسین اکبر مسؤول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود اظهار داشت: اعضای هیأت امنای امامزاده شاه سید علی(ع) طحمورسات با نظارت دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود اقدام به اجرای پروژه عمرانی در این امامزاده واجب التعظیم نمودند.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: این پروژه شامل شامل احداث 6 چشمه سرویس بهداشتی است که این پروژه در مساحتی به وسعت 60 متر مربع در حال اجرا است و اجرای این فعالیت عمرانی در راستای رفاه حال زائرین و مجاورین این امامزاده آغاز شده است.

 

 

مسؤول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود در ادامه افزود: در حال حاضر فنداسیون این پروژه به همراه شناژبندی، ستون و سقف این سرویس های بهداشتی احداث شده است.

 

 

حسین اکبر در ادامه خاطر نشان کرد: تا کنون با همت خیرین نیکوکار و همچنین همکاری دهیاری طحمورسات مبلغ 80 میلیون ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است و تا پایان این پروژه مبلغ 300 میلیون ریال دیگر مورد نیاز می باشد و امیدواریم تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

 

 

غباروبی حرم امامزاده ابراهیم(ع) و بی بی سکینه خاتون(س)

 

حجت الاسلام ولی الله روان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده بی بی سکینه خاتون(س) طی مراسمی غبار روبی شدند.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: این امامزادگان در سپید شهر از توابع آران و بیدگل واقع شده اند که امامزاده ابراهیم(ع) در سپید شهر به امامزاده غریبه در بین اهالی معروف می باشد.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه افزود: مراسم غبارروبی این امامزادگان جلیل القدر با حضور اعضای هیأت امنا و جمعی از زائرین همراه بود که در این مراسم قرآن کریم تلاوت گردید و پس از آن نیز زیارت نامه مخصوص این امامزادگان قرائت شد.

 

 

ساخت ضریح جدید برای امامزاده نصر الدین محمد(ع) دیزیچه

 

علی مبشری، مسؤول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه اظهار داشت: هیأت امنای امامزاده نصر الدین محمد(ع) دیزیچه با نظارت دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه نسبت به ساخت ضریح جدید برای این امامزاده واجب التعظیم اقدام نموده اند.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین این اقدام در راستای به سازی و بازسازی ضریح مطهر این امامزاده عظیم الشان و با همت اعضای هیئت امنا و خیرین نیکوکار صورت گرفته شده است.

 

 

مسؤول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: در همین راستا و بر این اساس قرار دادی با یکی از ضریح سازان مطرح استان اصفهان منعقد شده است که طبق این قرار داد ضریح در ابعاد 350*270 سانتیمتر مربع و با ارتفاع 3 متر و به سبک نمونه ضریح طرح حرم امام رضا(ع) ساخته می شود.

 

 

مبشری در ادامه بیان کرد: این ضریح در مدت هفت ماه قرار است که با مصالحی همچون آهن، مس، استیل، برنج و ورق های فولادی ساخته شود که قرار است در آن از 200 گرم طلای 24 عیار نیز استفاده شود.

 

 

وی ادامه داد: همچنین قرار است کتیبه های مزین به آیات نور یا انسان نیز در این ضریح به کار گرفته شود و از اشعار محتشم کاشانی با هنر اصیل قلم زنی اصفهانی و میناکاری نیز در این ضریح استفاده گردد./939/203/ب3

ارسال نظرات