۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۰۱۲۲۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

برنامه های فرهنگی کشور منسجم و هدفمند نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن به کشورمان اشاره کرد و با تأکید براین که مسؤولان باید این هشدارها را جدی بگیرند، گفت: توجه و حمایت از تولیدات فاخر فرهنگی و دینی بهترین راه جلوگیری از نفوذ فرهنگی کشور است.
رييس ستاد دهه غدير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی استان با اشاره به دغدغه های رهبری، مراجع تقلید و بزرگان دینی از وضعیت فرهنگی کشور گفت: مسلماً هر کشوری که بخواهد مسیر پیشرفت و توسعه را در پیش گیرد، ابتدا باید فرهنگ آن کشور اصلاح شده و رشد کند و عامل تبلیغ و ترویج آن باید در مسیری قرار گیرد که خود دچار مشکل نباشد.

 

وی با بیان این که باید در دایره فرهنگ و علم، ترویج و تبلیغ کسانی حاضر باشند که دارای بصیرت باشند، افزود: اگر دانشگاه، حوزه و مراکز علمی و فرهنگی خود تعلل و آفت پذیر باشند نمی توانند در جامعه اثرگذار باشند و متأسفانه فرهنگ غرب به دلیل برخی بی توجهی ها اثراتی را در جامعه اسلامی گذاشته است.

 

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این که فرهنگ کشور باید منطبق با دین، ارزش های اسلامی، انقلابی و عقلانی باشد، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها در کشور توجهی به هشدارهای بزرگان دینی ندارند و راه غیر صحیح خود را ادامه می دهند و این نگاه نباید در کشورمان وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین برتری های انسان نسبت به سایر موجودات زنده، بلوغ علمی و فرهنگی اوست و اگر جامعه ما در عرصه فرهنگی بخواهد از غرب تأسی کند به حتم ضرر خواهد کرد و وظیفه دولت و ملت هر دو بر این است که برای تهاجم فرهنگی فکری کنند، تصریح کرد: متأسفانه با پیشرفت تکنولوژی هجمه های بسیاری به سمت فرهنگ ما آمده است و در این خصوص هم دولت و هم ملت وظایف مشخص و مشترکی دارند.

 

حجت الاسلام نظری ادامه داد: ملت ابتدا باید خود را حفظ کند و دولت نیز باید شرایط حفظ را فراهم کند که دولت در کنار برنامه های فرهنگی فاخر و اثرگذار دینی و انقلابی که در دستور کار خود دارد باید تلاش برخی مسائل جانبی را نیز رفع کند که یکی از این مسائل حل معضل بیکاری است چون اگر یک جوان شغل مناسبی داشته باشد به حتم در دام توطئه های فرهنگی دشمن قرار نمی گیرد.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید بر این که ما باید تهاجم فرهنگی دشمن را با بهره گیری از نرم افزاهای مدرن دینی خنثی کنیم، گفت: تنها شعار دادن در این خصوص هیچ اثری برای کشورمان نخواهد داشت و تنها منابع و وقت را به هدر می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری شاید حدود دو دهه است نسبت به توطئه های فرهنگی دشمن هشدارهای لازم را به مسؤولان بیان می کنند حال باید از مسؤولان فرهنگی کشور پرسید چقدر توانستید در جهت تحقق این دغدغه های رهبری در حوزه فرهنگ تأثیرگذار باشید.

 

وی با تأکید بر این که متأسفانه در حوزه فعالیت های فرهنگی یک حرکت و هدف منسجمی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همین عدم وحدت رویه در برنامه ریزی و اجرا، لطمه های جبران ناپذیری به فرهنگ کشورمان وارد خواهد آورد.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح و دارای بصیرت می تواند این حرکت را به مقصد برساند و جوانان ما را از هجمه های فرهنگی نجات دهد و در غیر این صورت یک خطر بزرگی در جامعه ایرانی ایجاد می شود که آنگاه اصلاح آن غیر ممکن خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که ارشادات و هدایت رهبری در حوزه فرهنگی همواره وجود داشته و همیشه نیز بر مسأله تهاجم فرهنگی تأکید دارند، گفت: دولت نیز باید از تعارف کم کند و بر مبلغ بیافزاید و باید بدانند هجمه های فرهنگی دشمن امروز کشورمان را تهدید می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امروز نسل جوان ما با هجمه های گسترده فرهنگی غرب روبرو هستند، تصریح کرد: مسؤولان کشور باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که تا نسل جوان کشورمان از این هجمه ها مصون بمانند.

 

حجت الاسلام نظری به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن به کشورمان اشاره کرد و با تأکید براین که مسؤولان باید این هشدارها را جدی بگیرند، تأکید کرد: توجه و حمایت از تولیدات فاخر فرهنگی و دینی بهترین راه جلوگیری از نفوذ فرهنگی کشور است.

 

وی با تأکید بر این که هشدار رهبری انقلاب در خصوص نفوذ دشمن جدی است و نهایت ساده اندیشی است که برخی ها فکر می کنند آمریکا به دنبال دوستی با ملت ایران است، خاطرنشان کرد: آمریکا از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی استفاده می کند و باید در این خصوص هوشیارانه برخورد کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات