۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۳۶۴
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

پدر و مادر نقش مهمی در تبعیت دینی فرزندان دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که پدر و مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، گفت: اگر پدری به دین خدا بدبین باشد، دختر و پسر او هم به طرف دین نمی روند.
تربيت فرزند والدين ،‌ پدر و مادر

حجت الاسلام رضا شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: متأسفانه مردم نسبت به دین سست شده اند و این یک مشکل بزرگ است.

 

وی افزود: خانواده اگر نسبت به دین کمرنگ باشد فرزندان آن ها هم دین خوبی را ندارند و کارهای خود را بر اساس دین برنامه ریزی نمی کنند چون که والدین به آن ها دین را یاد نداده اند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که پدر و مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، خاطرنشان کرد: اگر پدری به دین خدا بدبین باشد، دختر و پسر او هم به طرف دین نمی روند.

 

وی ابراز داشت: لقمه حلال در آوردن، می تواند انگیزه ی انسان را به دین بالا ببرد زیرا که لقمه ی حرام تأثیر زیادی در گرایش به دین دارد.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با بیان این که مردم با دادن زکات و خمس دین را محور اصلی اقتصاد خود ببینند، خاطرنشان کرد: فقر انسان را نسبت به دین ضعیف می کند و افراد نباید با فقر دین خود را از بفروشند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با توجه به این که فقر از یک در بیاید و در دیگر ایمان هم می رود، ادامه داد: مردم نباید دین خود را به ظاهر نگاه کنند بلکه باید اعتقاد و ایمان خود را با مطالعه و تحقیق بالا ببرند تا با شبهه افکنی دشمن، فریب آن ها را نخورند.

 

وی بیان داشت: یادگیری مسائل اعتقادی از وظایف مردم است و یک فرد باید مسائلی را همچون توحید، نبوت و معاد را برای خود اثبات کند تا با هجمهه های دشمن و فضاهای مجازی فریب نخورند.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که بعضی از مردم نگاه ظاهری به دین دارند، ابراز داشت: مدارس وظیفه دارند که مسائل اعتقادی را به بچه ها یاد دهند زیرا تربیت بچه ها بعد از خانواده به عهده ی مدارس است.

 

حجت الاسلام شاه حیدری اظهار داشت: یکی از مشکلات مدارس کشور این است که مباحث دینی را جدی نمی گیرند و فقط در مدارس، بحث نماز و قرآن بوده که به ظاهر آن پرداخته می شود.

 

وی با اشاره به این که شناخت دین، انسان را در انگیزه ی دینی کمک می کند، خاطرنشان کرد: جوانان با مطالعه ی قرآن دین خود را یاد بگیرند زیرا اگر قرآن را انسان خوب بخواند و بفهمد دین خود را کامل کرده است.

 

وی در پایان گفت: افراد با تبلیغات دشمن با وسایلی همچون ماهواره و اینترنت دین خود را فراموش نکنند و سعی کنند که با تقوا داشتن دین خود را حفظ کنند./9707/302/ب3

ارسال نظرات