۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۶۰۳
حجت الاسلام ماندگاری:

خدمت به خلق یکی از راه‌های تقرب به پروردگار است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به آیات قرآن، گفت: خدمت به خلق بسیاری از گناهان را پاک کرده و موجب نزدیک شدن انسان به خداوند می شود.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری کارشناس مسائل اجتماعی در سخنرانی شب گذشته که در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسکریه برگزار شد، گفت: یاد قیامت انسان ها را به خودسازی نزدیک می کند.

 

وی با ارائه کردن پنج محور برای رسیدن به بهشت افزود: انجام واجبات، ترک محرمات، خدمت کردن به خلق خداوند، صبوری در برابر مشکلات و ایثار کردن، پنج راهکار برای افرادی است که به دنبال رسیدن به بهشت هستند.

 

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: اگر در این دنیا لذات بهشتی و عذاب های جهنمی درک نشود، انجام واجبات و ترک محرمات تحت الشعاع قرار می گیرد به این صورت که یا از عمل به واجبات و ترک محرمات سهل انگاری می کنیم و یا اعمالمان را از سر اجبار انجام می دهیم نه از روی محبت.

 

کارشناس مسائل اجتماعی با مقایسه کردن رفتار آزادگان هشت سال دفاع مقدس در زندان های رژیم بعثی و رفتار جوانان امروزی بیان کرد: رفتار آزادگان در زندان های رژیم بعثی عراق زمانی که در معرض گناه قرار می گرفتند، نشانه درک بالای آن ها نسبت به وجود خداوند بوده است، ولی متأسفانه در زندگی برخی از جوانان امروزی هیچ خبری از وجود خداوند نیست.

 

وی در ادامه با بیان این جمله که خدمت به خلق خداوند بالاترین ثواب را دارد و آزار و اذیت خلق خداوند، بیش ترین عذاب را برای انسان به دنبال دارد، گفت: تنها گناهی که به هیچ عنوان مشمول رحمت الهی واقع نمی شود، تضییع حق مردم است، مگر این که در همین دنیا رضایت آن ها را جلب کنیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به برکاتی که در خدمت به خلق نهفته است تصریح کرد: طبق آیه صد و سوم سوره توبه که می فرماید« خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَکِّیهِمْ بِهَا وَصَلِّ عَلَیْهِمْ إِنَّ صَلاتَکَ سَکَنٌ لَهُمْ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ» و روایات معصومین (ع) پاک شدن بسیاری از گناهان، نزدیک شدن به خداوند و باز شدن گره های زندگی با خدمت به خلق خداوند در دنیا حاصل می شود.

 

کارشناس مسائل دینی به آیه نهم سوره انسان که می فرماید«وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» اشاره کرد و افزود: گذشت کردن از سه شب افطاری خود و فرزندان، نشانه درک بالایی است که اهل بیت(ع) نسبت به وجود خداوند و قیامت دارند.

 

وی با توجه به سخن معروف حضرت زینب(س) در پاسخ به یزید ملعون که می فرمایند، «ما رَأیتُ اِلّا جَمیلاً» یعنی در روز عاشورا جز زیبایی ندیدم، ابراز کرد: یکی از نشانه های درک خداوند و روز قیامت راضی شدن به رضایت خداوند و جزع و فزع نکردن در هنگام روبرو شدن با مشکلات است که این مسئله در وجود حضرت زینب (س) کاملاً تجلی دارد.

 

کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی سمت خدا در پایان بیان کرد: الگوی ایثار و از خود گذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند که باید با مطالعه سیره آن ها، ما هم روحیه ایثار و از خود گذشتگی را در خودمان تقویت کنیم تا بدین وسیله بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع شود./867/202/ب1

ارسال نظرات