۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۲۳۶۷
مدیر کل اوقاف لرستان خبر داد؛

فعالیت 300 مبلغ ماه صفر در بقاع متبرکه لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف لرستان نقش مبلغان را برای جلوگیری از ورود خرافات به مراسم عزاداری مهم بیان کرد و گفت: در همین راستا 300 مبلغ بومی و غیر بومی به مناسبت ماه صفر در لرستان فعالیت تبلیغی خواهند داشت.
مبلغان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در ماه صفر مبلغان فعالیت تبلیغی خویش را در بقاع متبرکه ادامه می دهند.


وی با بیان این که 300 مبلغ بومی و غیر بومی در این ماه مشغول فعالیت تبلیغی هستند، افزود: از 200 مبلغ غیر بومی برای انجام فعالیت تبلیغی در این ماه دعوت شده است.


حجت الاسلام خاکباز با اشاره به حضور مبلغان در همه بقاع متبرکه استان لرستان تا پایان ماه صفر عنوان داشت: برنامه های فرهنگی و مذهبی با حضور مبلغان در بقاع متبرکه برگزار می شود.


وی نقش مبلغان را برای جلوگیری از ورود خرافات به مراسم عزاداری مهم بیان کرد و گفت: حضور مبلغ افزون بر برگزاری مراسم عزاداری موجب دلگرمی مردم مناطق شهری و روستایی در جهت برطرف شدن مشکلات آنان می شود.


برگزاری پیاده روی حرم تا حرم در لرستان
مدیر کل اوقاف لرستان در ادامه با بیان برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی بقاع متبرکه در ماه صفر افزود: در این ماه پیاده روی حرم تا حرم در لرستان برگزار می شود.


وی تصریح کرد: برنامه پیاده روی حرم تا حرم 28 صفر از حرم امامزاده زید بن‌علی(ع) تا حرم امامزاده عبدالله(ع) برگزار می شود.


حجت الاسلام خاکباز با اشاره به حضور هیأت های مذهبی لرستان و حضور عموم مردم در برگزاری پیاده روی حرم تا حرم بیان داشت: این برنامه از مرکز شهر خرم آباد به سمت حرم امامزاده عبدالله(ع) واقع در کیلومتر پنج جاده خرم‌آباد کوهدشت ادامه دارد.

 

وی یادآور شد: مراسم عزاداری اربعین حسینی در بقاع متبرکه استان لرستان با حضور مبلغان اعزامی و سخنرانی در جمع عموم مردم برگزار می شود./9459/302/ب2

ارسال نظرات