۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۳۰۲۹۹۲
رائفی پور:

امام حسین با عمر سعد مذاکره نکرد بلکه به او نهیب زد

خبرگزاری رسا ـ رائفی پور با بیان این که دشمن باید در درجه نخست از ما بترسد، گفت: امام حسین(ع) با عمر سعد مذاکره نکرد بلکه به او نهیب زد و امام علی(ع) نیز به زبیر دست نداد چرا که در فرهنگ عرب دست دادن یعنی بیعت کردن اما برخی هنوز فرهنگ اهل بیت را نشناختند و می‌گویند دست ندادن از فرهنگ اهل بیت دور است.
رائفي پور در همايش مهدويت و غرب در سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی اکبر رائفی پور شب گذشه در تالار استاد فرشچیان با اشاره به حوادث آخرالزمانی، گفت: اعتماد به خدا در میان مردم آخرالزمان به مقداری قوی می‌شود که در برابر سخت ترین مسائل ترسی به خود راه نمی‌دهند و همین مسأله است که قوم آخرالزمان را نسبت به بقیه اقوام ویژه می‌کند همان طور که پیامبر گرامی اسلام خطاب به امیرالمؤمنین فرمودند در آخرالزمان قومی می‌آید که عظیم‌ترین یقین را دارند و بدون دیدن پیامبر و معجزه و در حالی که امامشان در حجاب است به سیاهی روی سفیدی کاغذ(اشاره به قرآن) ایمان می‌آورند و ولایت امیرالمؤمنین را قبول می‌کنند.

 

محقق و پژوهشگر مذهبی افزود: پیامبر فرمودند این قوم شایسته برادران من هستند و هرکدام به اندازه 50 شهید بدر می‌ارزند چرا که بدون هیچ معجزه‌ای به غیب ایمان آورده و نماز به پا می‌دارند، البته تأویل واژه صلاة در یقیمون الصلاة ولایت اهل بیت است و همان طور که در قرآن هم می‌بینیم برای واژه صلاة همیشه اقامه آمده و هیچ گاه قرائت نیامده درحالی که برای قرآن از کلمه قرائت استفاده شده است.

 

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این که اکنون تمام کفر به وسیله تحریم و انداختن سایه جنگ بر سر ما در برابر ما ایستاده تصریح کرد: قرآن نبرد آخرالزمانی را تشریح کرده و این نبرد چیزی جدای از نبرد اول یعنی بدر، احد و خندق نیست.

 

وی با اشاره به روز حماسه و ایثار اصفهان بیان کرد: مردم اصفهان در یک روز 370 شهید را تشییع کردند و این مردم به هیچ عنوان قابل مقایسه با آن صهیونیستی نیستند که یک اسیر خود را با 500 نفر معاوضه می‌کند چرا که آنها به شدت از مرگ می‌ترسند و این دو نگاه از اساس با هم در تضاد است.

 

رائفی پور خاطرنشان کرد: خداوند فرموده از مکر آنها نترسید چرا که آنها مکر می‌کنند و تمام مکر آنها نزد خدا است، در روزهای پایانی جنگ برخی به امام(ره) نامه نوشتند که مردم خسته شدند و به همین دلیل امام(ره) نیز قطعنامه را پذیرفتند و 2 روز بعد از پذیرش قطعنامه، عراق و منافقین به ایران حمله کردند و مردم نیز غیورانه به جبهه‌ها حمله برده و در عملیات مرصاد دشمن را بیرون راندند، پس از این قضیه امام(ره) به پسرشان گفتند اگر می‌دانستم مردم این چنین در صحنه هستند قطعنامه را قبول نمی‌کردم.

 

محقق و پژوهشگر مذهبی با بیان این که ما 30 سال پیش در خوزستان می‌جنگیدیم اما اکنون در 150 کیلومتری تلاویو هستیم، اظهار کرد: ما اکنون در حالی در 150 کیلومتری تلاویو هستیم که 150 کیلومتری تهران در امن و امان است اما برخی این محکمات را نمی‌بینند، چرا رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر امت از آرمان‌ها برگردند سیلی محکمی خواهند خورد؟ زیرا در قرآن هم آمده که بنی اسراییل نیز پس از برگشتن از قول خود سیلی خوردند و خداوند در دین اکراه و اجباری قرار نداده اما پس از پذیرش دین و شروع امتحانات به راحتی نمی‌توانیم از اسلام خارج شویم.

 

کارشناس مسائل فرهنگی، ذات کفر و طاغوت را در اذیت و آزار دادن مؤمنان دانست و گفت: فرعون، قارون و هامان در قرآن به عنوان نمادهای حکومت، اقتصاد و فرهنگ دشمن نام برده شده و اکنون نیز واشنگتن پایتخت سیاسی، نیویورک پایتخت اقتصادی و لاسوگاس به عنوان پایتخت اباهه گری و لیبرالیسم فرعون، قارون و هامان زمان ما هستند.

 

وی یکی از دلایل اصلی طولانی شدن غیبت را ترس از کشته شدن امام عصر(عج) معرفی کرد و ادامه داد: تا قبل از این که مأموم آماده نباشد امام نمی‌آید چرا که باید از جان امام محافظت شود، در کربلا از امام خواستند که بیاید اما چون آموزش ندیده بودند حادثه عاشورا اتفاق افتاد بنابراین دشمن باید در درجه نخست از شما بترسد.

 

رائفی پور با تأکید بر این که سقوط غرب شروع شده اما آنها با رنگ و لعاب ظاهر خود را حفظ کردند، تصریح کرد: قرآن به ما یاد داده که سَحَره فرعون را با ایدئولوژی زمین بزنیم اما کار به جایی رسیده که برای پیامبر ما کاریکاتور بکشند و شما با آنها دست بدهید؟

 

محقق و پژوهشگر دینی افزود: امام حسین(ع) با عمر سعد مذاکره نکرد بلکه به او نهیب زد و امام علی(ع) نیز به زبیر دست نداد چرا که در فرهنگ عرب دست دادن یعنی بیعت کردن اما برخی هنوز فرهنگ اهل بیت را نشناختند و می‌گویند دست ندادن و بی ادبی کردن از فرهنگ اهل بیت دور است در حالی که برخی معصومین فحش‌ها و توهین‌های سنگینی به دشمنان خود داده و حتی از الفاظ سنگینی علیه برخی استفاده کردند.

 

کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: نبود برخی افراد در جامعه اسلامی از بودنشان ضربه بیشتری دارد و اگر آنها را رها کنیم شروع به لگد پراکنی می‌کنند بنابراین نظام اسلامی آنها را در خود نگه داشته تا ضربه وارد نکنند همان طور که حضرت علی(ع) اشعث بن قیس را با وجود آگاهی از پلیدی او نزد خود و در حکومت حفظ کرد، از برخی نیز باید تعریف شود تا مشکلی ایجاد نکنند همان طور که امام علی(ع) از حاکم فارس تعریف می‌کرد اما از مالک اشتر و عمار در زمان حیاتشان تعریف و تمجید کمتری کرد و اگر سیره اهل بیت را بخوانیم راه به وضوح برای ما روشن خواهد شد.

 

وی با بیان این که ائمه برای کسی که شبهه سیاسی داشت با کمال ادب قضایا را توضیح می‌دادند، اظهار کرد: باید همواره در شرایطی باشیم که دشمن از ما بترسد و زمانی که 20 درصد را در برجام دادیم شهر زیرزمینی موشکی را به آنها نشان دادیم تا دشمن حساب کار را داشته باشد و باید شیعه خانه امام زمان(عج) را تا قبل از ظهور ایشان به ابر قدرت تبدیل کرد.

 

رائفی پور با اشاره به برجام گفت: من در تمام این مدت از برجام حرفی نزدم چرا که به نظرم بعد از برجام مهم تر از برجام است، 20 دقیقه‌ای برجام را امضا کردند در حالی که یک مسواک کردن 25 دقیقه طول می‌کشد بنابراین برجام دلیلی برای بحث ندارد اما بعد از آن مهم است.

 

محقق و پژوهشگر افزود: آنها نسبت به داشتن بمب اتم از سوی ما در ابهام بودند که ما این ابهام را از آنها برطرف کردیم البته خود داشتن ابهام نیز مهم است چرا که زمانی که آنها ندانند که ما چه چیزی داریم و در این ابهام باشند دچار ترس می‌شوند اما ما این اطمینان را به غرب دادیم، اسلام ترسی از حرف زدن ندارد و ما با حرف زدن می‌توانیم حقانیت خود را اثبات کنیم و اتفاقا آنها هستند که هلهله کرده و نمی‌گذارند صدای ما به گوش بقیه برسد و اکنون زمانی است که می‌توانیم برائت و جدایی خود را از داعش و تفکر تکفیری جدا کنیم همان طور که حضرت زینب(س) نیز جنگ باخته را با جنگ نرم خود به برد تبدیل کردند و ایشان بدون شمشیر کاخ یزید را با صحبت‌های کوبنده خود به هم ریخت./1304/202/ب1

ارسال نظرات