۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۴۲۸۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

اجتماع میلیونی اربعین حسینی تجلی وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، اجتماع عظیم در اربعین حسینی را تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام دانست و گفت: حضور میلیونی امت اسلامی همزمان با اربعین حسینی در کربلا همبستگی مسلمانان را به دشمنان و کینه توزان نشان خواهد داد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع معاونان تبلیغ شهرهای استان به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا مسیر صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

 

وی اجتماع عظیم در اربعین حسینی را تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حضور میلیونی امت اسلامی همزمان با اربعین حسینی در کربلا همبستگی مسلمانان را به دشمنان و کینه توزان نشان خواهد داد.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که فلسفه عزاداری سالار شهیدان را باید منطقی و عالمانه تبیین کنیم، تصریح کرد: بیان صحیح این نهضت عظیم سبب خنثی شدن شبهه افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته اند می شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، نهضت حسینی را مقدمه نهضت انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: امروز اهداف نهضت عظیم حسینی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که انقلاب ما به برکت فرهنگ حسینی و خون شهیدان کربلا به بار نشسته است، ادامه داد: پیوند انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورای حسینی یک ضرورت است. 

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻟﮕﻮ و ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﻮدن ﻧﮫﻀﺖ ﻋﺎﺷﻮرا و ﻗﯿﺎم اﺑﺎﻋﺒﺪﷲ اﻟﺤﺴﯿﻦ(ع) ﮔﻔﺖ: ﻣﻌﻤﺎر ﻋﺎﺷﻮرا ﺧﺪاﺳﺖ و ﻋﺎﺷﻮرا ﯾﮏ اﻟﮕﻮ و ﺳﺮﻣﺸﻖ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺸﺮی اﺳﺖ و اﯾﻦ ﺑﮫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪا ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﮫﻀﺖ داده اﺳﺖ. 

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم صادقی اﻓﺰود: ھﺪف ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﮔﺴﺘﺮش دﯾﻦ، اﯾﻤﺎن و اﺧﻼق ﺣﺴﻨﻪ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻮده و اﯾﻦ ﻣﺴﺆوﻟﯿﺖ وظﯿﻔﻪ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ دوش ﻣﺎ اﺳﺖ و ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﯿﺎز روﺣﺎﻧﯿان ﺑﺎﯾﺪ در زﻣﯿﻨﻪ ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﺮھﻨﮕﯽ و ﭘﮋوھﺸﯽ ﺧﻮد را ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ و ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و آﺷﻨﺎﯾﯽ دﻗﯿﻖ ﺑﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﻼﻣﯽ و زﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اﮐﺮم (ص) ﺑﻪ ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﻌﺎرف دﯾﻨﯽ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺑﭙﺮدازﻧﺪ.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است. 

 

حجت الاسلام صادقی، ناب‌ترین و جامع‌ترین منبع برای تبلیغ را کلام الهی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید مفاهیم تعالی بخش کلام الهی را محور و اساس کار تبلیغی خود قرار دهند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شیوه‌های تبلیغ مبلغان باید برگرفته از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد، تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره به عنوان یکی از اثرگذارترین نوع تبلیغ می تواند بسیار نقش آفرین باشد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بهره گیری از فرصت های به وجود آمده در عرصه تبلیغی را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به تلاش گسترده دشمنان علیه ارزش ها و مبانی دینی ما نباید شاهد فرصت سوزی در عرصه تبلیغ باشیم. 

 

وی اساسی ترین وظیفه مبلغان دینی را زدودن خرافه از چهره دین دانست و گفت: خرافه موجب ایجاد انحراف در دین مبین اسلام می شود و در همین راستا، یکی از وظایف مهم ائمه معصومین(ع) نیز مبارزه با بدعت و خرافه بوده است.

 

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت مقابله مبلغان با پدیده بدعت و خرافه در دین تأکید کرد و افزود: یک مبلغ دینی باید همواره بکوشد تا چهره ای که از دین ارائه می شود، آلوده به خرافه نباشد، زیرا بدعت و خرافه رود جاری، زلال و شفاف دین را تبدیل به شوره زار می کند. 

 

معاون بلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امسال دو انتخابات مهم در کشور داریم، افزود: مبلغان دینی باید زمینه را برای مشارکت فعال و پرشور ملت ایران فراهم کنند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان باید مدافع حقیقی اصل نظام، حضور گسترده در انتخابات و ولایت فقیه باشند، ادامه داد: ترغیب مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات رسالت اصلی مبلغان در ایام انتخابات است./950/202/ب3

ارسال نظرات